Alla inlägg under januari 2008

Av Ulrica - 25 januari 2008 22:01

Vet inte men det känns inge bra för tillfälle nog för att jag gnällde och skällde på Micke innan han for... Tycker att allt känns jobbigt nu ja inte min Kärlek till Micke och barnen förstås =) Men allt annat runt om kring känns inge bra nu, skulle bara vilja sätta mej ner och gråta och skrika.. Börjar att känna mej trött både fysiskt och psykiskt jag vill ha ett JOBB!!!!!!

Dagen idag har iallafall varit lyckad jag och Mia hade det nice på stan. Var faktiskt riktigt SKÖNT att få åka utan barnen att bara få åka med Mia..

Imorgon bär det iväg till kyrkan och lilla Mathias dop =) Efter det vet jag inte riktigt vad man ska kunna hitta på.. Micke och jag brukar krocka lite där ibland för han vill gärna vara hemma och det förstår jag eftersom han jobbar, Själv vill jag hitta på något med familjen eftersom jag till 90% ser dom här f********* väggarna dag ut och dag in.... Ja Micke kan ni ju säkert räkna ut vart han är, RÄTT han jobbar, Mia har precis åkt hem och Victor och Freja nannar kudden.. Hmmmm vad ska jag hitta på då tro en kvinna i sina bästa år och Fredagskväll... JAAA jag vet titta på tv:n så klart eller sova, vad skulle ni ha valt av dessa kanon erbjudande på en Fredagskväll?? =)

Skärpning Ulrica nu är det färdig gnällt för inte gör det saken bättre om du sitter här och gnäller som en rugg uggla... Tv:n och soffan ropar på mej så bye...

Av Ulrica - 25 januari 2008 11:48

Natten har varit lyckad lilla Freja sov utan att vakna en gång fram till 03:00 i natt då vaknade hon och var lite ledsen men jag fick henne att somna om och hon sov till 08:00 i morse i sin SÄNG =) Igår kväll så fick jag henne att somna i sin säng, jag har nämligen skämt bort henne med att hon har fått somna i famnen, men igår kväll så var hon nöjd om man bara satt nedaför sängen.

Nu ligger hon ute och sover och Victor sitter och tittar på tv:n och målar, alla som bruka läsa min blogg vet att jag brukat fråga Victor om han vill vara ledig på Fredagarna tycker att det är lika bra att passa på nu medans det går. Förkylningen idag är väl ungefär samma som igår med hosta och snoriga näsor. Nu sitter jag och håller på att invänta på att Mia ska komma för vi ska på stan när Micke har vaknat, tänkte nämligen gå utan barn idag.

Ja vi får se om vi kan gå på lilla Mathias dop imorgon nu då beror ju helt och hållet på hur vi mår hela högen =(

Nu ringde Mervi så ha det så bra alla..


Av Ulrica - 24 januari 2008 11:19

En liten flicka springer runt sin mamma och säger
"mamma gissa vad"
Mamman blir lätt irriterad och säger
"nej, jag orkar inte gissa, gå och lek på ditt rum"
Det blir tyst en stund och flickan säger
"Okej"
Går in på sitt rum. En timme senare kommer hon ut och säger
"Mamma gissa vad"
Mamman blir mer irriterad och säger
"Nej jag vill inte gissa, gå ut och lek!"
Dom blir tysta en stund så säger flickan
"Visst"med besviken röst och går ut och leker mitt ute på gatan.
Hon hoppar hopprep medans hennes ljusa hår leker med vinden.
Hon hör inte bilen som kommer i full fart.
Hon blir överkörd med ett brak.
Mamman kommer ut i tårar och ser sin lilla flicka full av tårar och blod som sprutar.
Hon ser på sin mamma och säger med blod från munnen och gråt i sin själ
"Mamma gissa vad"
Mamman ser på henne med tårar i ögonen och säger
"Nej jag kan inte gissa vad det är"
Flickan tar ett sista andetag och säger
"Jag älskar dig mamma!" 

Av Ulrica - 24 januari 2008 09:58

har natten varit, Freja har inte sovit många timmar. Näsan rinner och hostig är hon stackars liten =/ Börjar bli skapligt trött på detta nu för jag tycker att det bara har gått runt hela tiden sedan strax före jul. Idag blir det bara att ta det lugnt för själv har jag 39 graders feber ont i halsen och snuvig.

Har ju iallafall 1 sak att se fram emot idag och det är att Victor kommer hem jippi!!!

Lilla gumman ligger nu ute och sover och jag ska passa på att ta mej lite frukost, har hunnit med att dammsuga och vikt tvätt nu på morgonen. Hade ingen vidare lust eller ork att göra det men med all katthår som katterna släpper nu så mår jag illa av att veta att lilla gumman ska krypa där allt hår är, tvätten var jag tvungen att ta undan för den var på tork i Dennis och Victors rum och som sagt Victor kommer ju hem idag så då vill han nog ha plats att vara på.

Nä nu ska jag ta mej en macka och ha nedräkning tills Micke vaknar så jag kan få lite hjälp =).. Kram

Av Ulrica - 23 januari 2008 10:25

prata med Mervi i telefonen och Freja kryper runt, vänder bort huvudet 1 sekund!! Vad har hon lyckats gjort då tro??? JO hon har vält ut all katt mat, blötmaten har hon blandat ihop med torrfodret och vatten BLÄÄÄ vad hon stank. Bara att lägga på telefonen och börjat att tvätta av henne och byta kläder så nu ligger hon ute och sover.. Ska nu själv passa på att äta lite frukost hade jag tänkt så ha det bra alla...

Av Ulrica - 23 januari 2008 09:35

Freja på namsdagen mamma Älskar dej hjärtat mitt =).. Bara för att jag skrev igår att Freja sov dåligt på nätterna så sov hon HELA natten inatt sååå himla skönt.. I morgon kommer Victor LÄNGTAR så mycket efter honom!!! Idag på morgonen så åt Freja sin första portion med havregrynsgröt och mjölk var väl ingen höjdare men det är väl en vanesak. Nu har vi fått tid när vi ska ner med henne till Huddinge och göra det stora njurtestet, rönka njurarna och göra ett flödestest tror jag, iallafall så ska vi dit den 5-6 Mars. Nä nu ska jag ta och ringa tillbax till Mervi sedan blir det att vika tvätten// kramizz

Av Ulrica - 22 januari 2008 22:56

Har inte haft ork att skriva.. Igår åkte jag nog på magsjuka varför jag skriver nog är för att jag spydde inte men det kom andra vägen =(.. Magen bubblade hela dagen och kvällen, ont i hela kroppen och huvudet.

Vilket fall så klev jag upp på morgonen och gav pojkarna frukost och skickade iväg dom till skolan pussade dom hejdå för dom skulle till sin pappa. Gav Freja frukost, tvättade och klädde på henne. När kl var närmare 09:30 så var hon trött skönt tänkte jag som själv var helt slut vid det laget. Tog Freja och gick och la oss i sängen bredvid Micke som fortfarande sov eftersom att han skulle jobba natten. Hm hoppas att Freja sover minst 2 timmar nu då, men tji fick jag för kl 10:10 slog hon upp sina blå, men då fick Micke kliva upp för jag orkade verkligen inte. Sov tills kl:13 då klev jag upp men mådde fortfarande piss, så då la jag mej i soffan. Så där höll jag på hela dagen och kvällen och Freja var så mamma sjuk så hon skulle klättra och vara där mamma var. Gick och la mej vid 22 tiden igår och tittade på tv:n och hoppades att lilla gumman skulle sova bra hela natten för jag var totalt slut. Men icke sa nicke för hon har sovit piss hela natten håller nämligen på att bli förkyld tror jag, åå jag skulle verkligen behöva sova en hel natt eller inte bara jag utan både jag och Micke..


Vet inte vad som har hänt med Freja och hennes sov rutiner?? Okej hon lägger sej bra på kvällen vid 19:30/20:00 men sedan så vaknar hon flera gånger per natt... När hon var minder då kunde hon sova 12th i sträck!! Vet inte vad jag ska göra finns det någon där ute som har tips och förslag så dela gärna med er =). Lilla goa Victor är hemma hos sin mamma och har magsjuka stackars liten krya på dej sötis puss, han skulle ha kommit till oss i Mån men hans mamma tyckte att det var lika bra att avvakta eftersom hans storebror hade fått magsjuka,,Tack för att han fick göra det för nu kanske resten av familjen här hemma klarar sej... Pontus ligger hemma hos sin pappa och är  dunder förkyld så han har inte fått gått till skolan, krya på dej hjärtat mamma älskar dej... Hmm min mage är inte 100 ännu och jag som snart blir galen av att sitta inne =(..

Till helgen så ska vi på lilla Matihas dop ska bli himmla skoj undra vad man ska köpa till den lille tro?? Händer mycket nu i Feb: Niklas fyller år, Vickis fyller år, Hampus fyller år, Freja fyller 1år, Fredrik fyller år, Sanna fyller år, jises vad många hoppas att jag inte har glömt någon nu =(... Nä nu är det sängen som gäller natti natti// See yaaa


Av Ulrica - 19 januari 2008 11:59

Blev det igår med svärmor, svägerskan Kristina och lilla underbart goa Filip på Birsta.. Freja fick en ny Hello Kitty dress av Farmor och jag hittade ett par fina byxor till henne på rea hela 50 kr kostade dom.. Hittade en varsin tröja till Pontus och Dennis, till Victor blev det ett grymt häftigt döskalle linne..

Svärmor bjöd på jätte god lunch på Ikea resturangen, ja hela dagen blev lyckad.( Tack snälla svärmor för en mysig dag)

När jag kom hem så gjorde Pontus pizzan som vi åt framför tv:n, sedan så åt vi lite chips och drack dricka och tittade på Léts dance. Snälla goa Erika var här med oss,  hon tog över Freja åt mej medans svärmor skjutsade mej på Willys och hemköp..För då var lilla donnan less på att åka bil och vagn hungrig var hon också.. Idag så blir det att handla till middagen som kommer att bestå av potatisgratäng med fläskfilé till efterätt blir det glassdrink.. Pontus ska på fotbolls träning kl.13:30 sedan kl:17:30 ska han på middag till en kompis som fyller år. Dennis är hos en kompis, duktiga killen tog bussen dit själv.. Micke fick sovmorgon idag så han vaknade inte förän kl:11 i morgon är det min tur =).. Nä nu ska jag hänga tvätten och ge Freja lunch...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards