Alla inlägg under juni 2008

Av Ulrica - 30 juni 2008 19:15

Dennis ville stanna hos Mervi en stund till... Jag gick hem för att vika lite tvätt och köra igång en till maskin..


Tack snälla Mervi för en helmysig dag, tack för den goda maten och tack för sockarna till Freja....

Känner mej riktigt nyttig som har cyklat till och från stan idag, kommer säkert inte att kunna gå i morgon =)


Nu sitter jag här framför datorn med en kopp kaffe och kollar runt lite.. Så ovanligt för det är alldeles tyst här hemma... Blir så lång tråkigt när det blir för tyst, men ska nog passa på att njuta den lilla stunden det är...

Nedräkning har jag också på att Per ska komma hem till mej så jag får mysssa....


Nu ska jag ta och fylla på lite mer kaffe och ta en cigg och invänta Dennis.




              Hej Hopp i Lingonskogen....



Av Ulrica - 30 juni 2008 15:52

Jag, Dennis, Mervi, Samuel och Adam... Där blev lite ärenden fixade och sedan bjöd Mervi på mjukglass, TACK SNÄLLA Puss..


Nu sitter jag hemma hos Mervi och ska bli bjuden på middag, spagetti och k-sås =) Pratade precis med Pontus och dom höll på att lasta i Stockholm..

Så han är hemma lagomt till typ 23 tiden i kväll..

Idag har jag träffat min lilla prinsessa i lekparken så passade på att kramas och pussa lite, fick även en go kram av Victor..


När vi var på stan så ringde go hjärtat mitt, saknar dej så mycket.....

Nä nu ska jag vara social med Mervi kanske skriver mer sedan...

Av Ulrica - 30 juni 2008 10:46

Och denna gång blev det Stockholm, saknar dej redan jätte mycket...

Men jag vet att om några dagar så kommer du hem till mej igen =)

Lilla gumman är hos sin pappa nu, Micke hämtade henne igår kväll.


Dennis kom hem igår kväll men inte Pontus, han åker lastbil med sin pappa.

Wilma ska jag lämna idag till sin mamma....


Ja undra vad som ska hända idag då??? Får se vad som händer och sker..


Vet att på Onsdags kväll så ska jag ta Pontus och Dennis och gå ner på Gatufesten och tivoli....


Hoppas hoppas att denna vecka går fort så Per kommer hem snart..

 Nä nu ska jag ta en kopp kaffe och ringa Mervi..


Vivica och Johnny TACK SÅ JÄTTE MYCKET FÖR DENNA GÅNG...



PER SAKNAR DEJ OTROLIGT MYCKET PUSS OCH KRAM...


Av Ulrica - 28 juni 2008 10:50

Hade ju hoppats på att det skulle vara sol idag. Dennis är och spelar lilla vm i Matfors. Igår vann dom båda matcherna, den första matchen med 4-2 och den andra med 15-2 var av Dennis gjorde 3 mål =)


Igår var Mia här och mitt på dagen så kom shrek och Fiona på kaffe..

På kvällen så var vi ut och åkte en sväng, Per var snäll och hämtade Tobbes båt och körde hem den till Tobbe. Han skulle börja och vaxa upp den och så innan han ska lägga i den.


Vad som händer idag vet jag inte ännu kanske jag följer med Mervi och Samuel på stan...

Ja lilla gulliga goa Samuel har köpt en ny hink till Freja, för han råkade ramla på hennes hink när vi var ute i lekparken häromdagen.. Men jag sa till Mervi att det var ju en olycka men tjurig som hon och Samuel är så skulle dom köpa en ny =)

Nu ska jag gå och kolla hur det går för Wilma i badet och sedan ringa Mia...





                       Hej Hopp i Lingonskogen....

Av Ulrica - 24 juni 2008 09:16

så var det inga problem att lämna lilla gumman på dagis igår. Så igår gick hon sin första lång dag (9-14), hon hade ätit och sovit utan problem.


Jaha då var midsommar avklarat för denna gång då, lugn och skön midsommarafton blev det..

Per och jag hade bara lilla gumman hemma, Pontus och Dennis åkte upp till Vivica och Johnny och är kvar ännu. Wilma var hos sin mamma och Jennifer hos Peter och Maggan.


På midsommardagen så blev jag och Per helt barnfria, så vi tog oss en tripp till Bräcke och hälsade på Pers  mamma. Drack lite kaffe och surrade.

Sedan for vi vidare till en Vemdalen till Pers kompis. Där blev vi bjuden på grillat och hemma gjord potatissallad =).


Ja lilla gumman var hos Mia ända tills på Månda morgon, så på söndagen sov vi ut och bara tog det lugnt.. På eftermiddagen for vi och hälsade på Pers syster och sambo...

Inte ofta som vi kan flänga runt så här utan barn så det var så himla skönt.

TACK SNÄLLA VIVICA, JOHNNY,MAMMA, ULF,MIA OCH MERVI  FÖR ATT NI FINNS FÖR OSS.... DET ÄR GULD VÄRLD, ÄLSKAR ER HELA HÖGEN...


OCH DU PER TACK FÖR ATT DU FINNS, VAJE DAG NÄR JAG FÅR VAKNA MED DEJ VID MIN SIDA ÄR UNDERBAR...TYCKER JÄTTE MYCKET OM DEJ PUSS OCH KRAM...


Nu ska jag ta och ringa Mia och sedan ska jag ta och plocka undan medans Freja och Wilma är på dagis..


                      Hej Hopp I Lingonskogen..





Av Ulrica - 17 juni 2008 19:46

Stannade lilla gummans temp på igår kväll.. Men hon sov hela natten och i morse när hon vaknade och jag tempade henne så hade hon 37.9

Så hela dagen och kvällen har hon varit utan feber =)

På förmiddagen så körde jag igång en maskin tvätt och hängde den. Sedan har jag dammsugat och torkat, passade på medans Freja sov..


Jag, Pontus, David och Freja tog oss en promenad ner på stan för att handla till Dennis tills i morgon.

Allt gick bra nere på stan alla barn var så snälla, innan vi gick hem så stannade vi till på torget och köpte en glass. När vi sitter där och mummsar i oss så kommer det fram en reporter från Sundsvallstidning och ställer frågor och knäpper kort på oss allihopa. Så nu kommer vi att vara med i sommarbilagan =).. Efter det så tog vi oss en promenad hem igen. Väl hemma så börjar jag med middagen och sedan har allt bara rullat på.

Nu ligger lilla gumman och sover och jag sitter här och latar mej =)

Pontus och Dennis spelar i varsit rum...


Nä nu får du ta och komma hem Per för längtan och saknaden efter dej börjar att bli olidlig, jag räknar ner dagarna nu.. Skickar en Puss här (puss )


Nu ska jag ta och ringa en underbar tjej och sedan blir det nog tv som gäller.

Av Ulrica - 16 juni 2008 12:20

Var och hämtade lilla gumman i morse och gick till dagis. Han inte mer än att komma hem så ringer dom och säger att hon har feber, bara traska tillbaka och hämta henne.

Kommer hem och ger henne lunch tar sedan tempen som visar 39.1 Har nu gett henne alvedon och ringt upp till barn..

När vi var där senast så hade hon bakterier i urinet och dom ville ha en ny odling + att vi skulle höra av oss om hon fick feber.. Så väntar nu med att dom ska ringa snart... Lilla gumman sussar gott nu så då passar jag på att sitta här...


Pontus sitter nu och äter väldigt sen frukost klart godkännt eftersom han har sommarlov.. Han klev inte upp förän 10:30 i morse =)

Pratade med Dennis igår och han hade det jätte bra mitt lillhjärta.


Per hade kommit fram dit han skulle skönt det då. Nu väntar jag bara på att han ska komma hem igen saknade är stor!!!


Nu har jag inge mer ro att sitta här så hej så länge..





           Hej Hopp i Lingonskogen

Av Ulrica - 15 juni 2008 21:36

Är redan STOR efter dej Per!!! Men om några dagar syns vi igen... Så himla glad att du klev in i mitt liv...

Barnen avgudar dej och till helgen får du ju träffa lilla gumman också, hon kommer säkert att krypa upp i din famn och mysa som hon brukar göra =)


Pontus kom hem nu ikväll men Dennis kommer inte förän på Tisdag. Tänk att lilla gubben fyller hela 9 år på Onsdag, hua vad tiden går fort...

I morgon bitti hämtar jag lilla gumman och tar henne till dagis, har packat hennes dagisväska idag =).. Sedan stannar hon hemma i hela 2 veckor och ingen är ju gladar än vi =)


På Tisdag ska jag iväg och handla Dennis paket och dona och fixa...

Nedräkning tills Per kommer hem så jag får krypa upp i hans trygga varma famn..

Midsommar har vi inte riktigt bestämt ännu vad vi ska göra, huvudsaken är att jag får vara med Per och mina barn så löser sej resten..

Mia har börjat att fixa tills jag fyller 30, hon och Mervi kommer säkert att hitta på något hyss =) Men jag Älskar er i alla fall..


Nä nu ska jag ta och ringa några samtal och sedan nanna kudden..


 TYCKER MER OCH MER OM DEJ FÖR VARJE DAG SOM GÅR!!!! PUSS



                Hej Hopp I Lingonskogen


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards