Alla inlägg under mars 2008

Av Ulrica - 20 mars 2008 20:39

Nu är vi i Gårelehöjden för att fira påsk.. Vi åkte vid 15:30 åch var framme lagomt till att sätta oss ner för att äta den underbart goda älgfärssoppan =)

Lilla Freja håller på att ska sova nu och Victor med för den delen som nu igen mår dåligt. Pontus och Dennis sitter och spelar poker med Johnny, Vivica tror jag prata i telefonen..


Mamma hoppas att du mår bättre snart och hälsa Ulf att han ska ta det lugnt med foten skickar en kram här via bloggen...

Själv har jag också blivit förkyld, nyser, hostar och känner mej halv dan..


Hör att inte lilla donnan har somnat ännu, hm undra om det har att göra med att hon sov en snabbis i bilen? Eller om det har att göra med att min mellan son som man ibland kan tro har fel på öronen sitter och har en ljudvolym som skär igenom ruterna.. =)

Nä nu ska jag vara lite trevlig och följa med Vivica upp och titta på tv.. Ha en trevlig påsk alla glada där ute...

Av Ulrica - 20 mars 2008 09:57

Vilket underbart väder det är ute.. Som vanligt så klev vi upp starx efter 05:20 jag och lilla donnan..

Victor är hemma från 6Års idag eftersom han fick feber igår, men nu är det borta igen. Men av erfarenhet från Pontus och Dennis så vet man att det kan komma tillbaka lika snabbt igen, så bara att avvakta..

Mia kommer hit om en stund då ska jag passa på att gå ner på Willys och handla, ska även ta en låååååååång skön dusch utan stress och press. TACK SNÄLLA UNDERBARA MIA FÖR ATT DU FINNS...


Nu ligger Freja ute och sover och Victor sitter och spelar tv-spel, Pontus och Dennis slutar kl:13 idag, sedan är det lov igen. Vilken lyx för dom har ju bara gått i skolan i 2 veckor sedan lov igen =)...

Nä nu ska jag ta och hänga lite tvätt och sedan dricka kaffe...


Av Ulrica - 19 mars 2008 08:54

Japp 05:20 slog lilla gumman upp sina blå, lyckades få henne att ligga i min säng tills 06:? minns inte exakta tiden..

Klev upp slog på en panna kaffe satte Freja i matstolen och gav henne ett digestive kex som är ny favvon nu.

Drack en kopp kaffe för att sedan börja att väcka alla grabbarna.

Dennis och Victor är det inge problem att väcka på morgonen, men Pontus hua ligen.. Är som sin pappa och morfar, seg och vrång...


Freja har börjat att titta på tv nu om man slår på Mora Träsk, då står hon och dansar med små benen riktigt rockar loss =)

Nu på morgonen så har jag vikt och stoppat undan tvätt, kört igång en ny maskin som snart ska hängas, ja så har jag bäddat sängarna.. Känns som jag har skrivit detta förut *ASG*..


Ibland eller rätt så ofta när man skriver här på bloggen så känns det som att man skriver samma om och om igen, men ja kära bloggläsare mitt liv är inte mer intressant än så här för tillfälle.

Idag ska jag ringa till komunen och kolla vart Frejas dagisplats har tagit vägen, trodde faktiskt att vi skulle ha börjat att skolan in henne vi det här laget... Men vi har inte ens fått innskolnings tiden ännu...

Dagiset vi ska skolan in henne på ska hon bara vara på tillfälligt tills det dagiset vi vill att hon ska gå på får en ledig plats..

Dagiset som hon ska skolas in på är INGET bra dagis tycker jag, inte 6års här i trakten heller..

Tur att alla tycker olika annars skulle det bli stora grupper och lite jobb om alla skulle behöva jobba på samma ställe..

Nä nu ska jag ta och sätta på mer kaffe och lägga en liten trött fröken..

Av Ulrica - 18 mars 2008 10:05

Natten har varit VIDRIG.. Freja har inte sovit många timmar. Bara att inse att lilla gumman inte får sova på eftermiddagen.. Blir bara synd om henne som inte får sova som hon ska under natten + att hon vaknar as tidigt på morgonen.. Så 04:15 i morse vaknade Freja och somnade inte om, försökte att ha henne liggande i sängen.. Men icke sa nicke ville bara klättra och ha sej, så när tiden var 06:00 då gav jag upp.. Då var det ju ändå snart dax att börja väcka resten som skulle på skolan..


Pontus gick på skolan idag så peppar peppar ta i trä så kanske det har vänt.

Hmm vad har man gjort nu på morgonen tro?

Jo:

Väcka grabbarna och ge dom frukost.

Ge Freja frukost.

Skicka iväg grabbarna till skolan osv.

Tvätta av en liten stinkbomb =)

Plocka i och ur diskmaskinen.

Vika tvätt och hänga ny tvätt.

Busa med Freja som har lärt sej att säga tatt (tack).

Bädda alla 6 sängar suck pust stön =)

Sedan har jag även hunnit med att damtorka och pratat med Mia i fonen..


Ja och nu ligger Freja ute och sover och själv ska jag dricka kaffe...

Av Ulrica - 17 mars 2008 09:57

Ja det är en fråga som ännu är obesvarad för han sover..

Dennis kom iväg till skolan i alla fall så KANSKE det är på g att vända!

Freja har jag precis lagt ut för att sova, hon vaknade snällt strax före 6 i morse. Únder natten har hon vaknat si så där 3 gånger så inget att gnälla över..

Ja hur mår jag då? Ont i huvudet och halsen, svettas som ´bara den när jag gör något, så bara att köra på =)

Nu på morgonen så har jag bäddat rent i alla sängar, Micke som gjorde det förra veckan! Ja ja men nu är det gjort igen, har tvättat och bytt ut alla handdukar ( så kanske det försvinner nu)..

Det var meningen att Victor skulle/ ska fara till farmor idag för att slippa bli sjuk, men nu kvittar det ju vart han är, läste precis att Niklas har samma sak som Pontus =/ Hmm gud vad jag dricker kaffe är typ inne på 5 koppen nu och ska snart ta en till, är det enda som jag får i mej nu.. Hungrig NÄÄ blää ingen matslust alls idag.. Förstår barnen nu när dom har haft svårt att äta, Freja var dålig på frukost i morse.. Men när jag tog fram en glass ja då gick det bra =)

Herre gud vad hon har börjat med saker:

Klättrar upp I victors säng utan problem.

Klättrar upp för stegen utan nästan några problem.

Lägger sej med ansiktet ner mot golvet och skriker om det inte blir som hon vill.

Blir arg om man spolar vatten i badkaret om hon inte får bada.

Försöker att öppna frysen för där finns ju glassen..

Kan själv när det gäller mat..

Försöker att klä på sej själv fast det blir lite galet =)

 Nu rinner mina tårar mammas lilla tjej gud vad det går fort.. Ännu värre känns det när man vet att man inte ska ha fler barn!!

Nä nu har jag inget mer att skriva.


Av Ulrica - 16 mars 2008 19:21

Nu har Freja 39.1 i feber, Pontus har ont i huvudet och har spytt igen så nu ligger han och sover!!

Jag börjar också att få så ont i halsen, men nu blev det visst en massa gnäll =).

Å Wilma som har varit här hoppas bara att inte hon blir sjuk, men inget att göra åt. Så blir det att åka bort till Påsk? Ja det är en bra fråga för nu har Pontus snart varit sjuk till och från i 1 vecka =(..

Dennis börjar att bli lite bättre så för hans del blir det nog skolan i morgon.

Victor får åka till farmor och farfar i morgon så slipper han bli sjuk hoppas jag.. Tråkigt för jag saknar honom men inget att göra...

Jo Lena det var det jag menade så TACK =)

Nä nu är det tv:n som gäller


Av Ulrica - 16 mars 2008 10:55

Tråååååååååååkiga söndag, varför är söndagarna så ofta tråkiga?

Freja ligger ute och sover, Pontus och Anton spelar, Dennis tittar på film och Wilma sitter framför andra datorn.

Jag har passat på att dammsuga och torkat golverna så nu är det klart..

Snart är det dax att börja att fundera på vad man ska göra för lunch, idè torka på allt som har med mat att göra =/

Måste även tänka klart om vi ska åka någonstans till påsk eller om man ska stanna hemma,känner mej lite velig på den frågan..


Mia kanske tittar hit sedan när hon är klar med sitt skolarbete...

jag kanske är en konstig människa men jag gillar att ha mycket folk om kring mej jämt, jämt, jämt..

Skulle kunna tänka mej att bo i sånt där kollonihus( heter det så? ) det skulle jag gilla skarpt...

Känner mej små trött idag fast jag vet inte varför, för Freja har sovit bra hela natten..

Nä nu ska jag ta och ringa Mervi en sväng OCH ADAM BRA GJORT AV DEJ IGÅR PÅ JUDON =)



Av Ulrica - 15 mars 2008 14:26

har jag varit nu =) Bytt gardiner i v-rummet, duschat blommerna och bytt lampor där inne, allt blev jätte bra!

Nu har Pontus och Dennis provat ut fotbolls dressar så det är kart, denna saftiga summa kommer att sluta på hela 800kr... Men det är till båda grabbarna =) Nä nu ska jag vara social med mamma som jag har itelefonen...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards