Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Ulrica - 3 januari 2008 11:00

Ja det har hänt mycket dom senaste veckorna eller ska man skriva dagarna!

Började med att vi packade in oss i bilen och for upp till Högda för att fira Jul och Nyår.. Trevligt som vanligt var det synd bara att grabbarna har varit ja jag har inte ens ett ord på det hela.. Har nog aldrig varit med om att dom har uppfört sej så illa!!!

På julafton så hade Freja 40 graders feber men det gick bra så länge hon hade alvedon i kroppen ( duktiga lilla tjejen). Freja har ätit pencilin mot öroninflamation och lugingflamation så julafton var sista dagen att äta då hade hon ätit i 10 dagar.. På juldagen var hon lite piggare så JAAA tänkte jag då blir det att jag och Grabbarna, Freja kan åka till mamma och Ulf på annandag jul och nannan över medan Micke åker hem till Sundsvall och hämtar lilla Victor och Mia..

På kvällen när Vivica har duschat Freja så ropar hon på mej och säger att hon har fått en massa prickar på kroppen, hm tänker jag kanske vattkopper?? Ja men det är väl lika bra det, då förstår vi varför hon hade haft feber på Julafton..

Ha trodde vi ja på annandagen när vi vaknar så ser hon för hemsk ut!! Öronen är uppsvällda, näsa illröd ja hela ansiktet var fläckvist illrött..

Väcker Micke säger att det här kan inte vara vattkopper,fötterna var uppsvällda,fötterna var BLÅA!! GAAAA vad har min dotter råkat ut för??

Pratar med Micke och vi bestämmer oss för att åka med henne på akuten hemma i stan där alla hennes papper finns, skulle ju ändå hem och hämta Victor och Mia.. Ringer till mamma och får ställa in, frågar Vivica och pojkarna kan stanna.. Sedan bar det av hem till sjukan. Ja väl där så ser dom på akuten halvt förskräckt ut när dom ser Freja, vad har hänt frågar dom?Ja sa jag bara att utesluta att det är vattekopper!!!

Lälaren undersöker Freja och säger att det är ett förkylningsvirus som man måste vänta ut, bara att ge henne flytande tavegyl och smörja lilla kroppen med kylbalsam... Hua stackars mammas lilla flicka vilken klåda hon haft, vilken skräck hon haft i sina  underbara blå ögon och inget har jag/ vi kunnat göra!! Kommer kanske att sätta ut kort på henne sedan så att ni som vill får se..

Nog om detta så blev vi alla jätte nöjda över alla klappar så tack alla som vi har fått av!! Och TACK Vivica och Johnny för allt gott vi fått och för att ni har stått ut med OSS =).. Ooo jag har kört skoter JIIHAAA hade glömt bort hur himla roligt det var =) Freja har också åkt skoter det tyckte hon starkt om,inte konstigt när mamma,pappa + alla bröder ÄLSKAR att åka skoter. Pulka khar hon åkte också för första gången hon var riktigt impad av att kunna ta på snön. =) Ångrar att jag inte tog med mej pulkan hem, men jag tänkte att det är väl inhen mening inge snö hemma.. Tji fick jag för idag vräker det ju ner =/. Tack också till mamma och Ulf för go fika vi fick på nyårsdagen Mumma... Nä nu får jag sluta att skriva ha massa kvar att berätta men inlägget blir så långt.. Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards