Alla inlägg under maj 2008

Av Ulrica - 29 maj 2008 08:00

Jo jag är uppe fast inte mina barn är hemma, skönt att kliva upp i tid ändå.

Igår var jag och en viss person *L* i Birsta och kollade runt. Skulle så gärna vilja ha en jeanskjol.. Hm hittade en massa byxor i källaren igår som jag inte har kunnat haft på 2 år men nu var dom till och med lite förstora =)


Idag så ska jag iväg med en viss person igen, på eftermiddagen så ska jag hämta en ny säng till Pontus + att jag ska hämta ett annat köksbord.. Tack snälla för att du fixade det till mej puss, och tack snälla för sängen du vet vem du är  =)


Gud vad härligt att det börjar att bli sommar så skönt att slippa alla dessa vinterkläder.. Ikväll/natt så kanske jag får besök en snabbis får väl se, Pontus och Dennis har fått nya kläder till skolavslutningen evigt tacksam =)

Såg att lilla gumman har fått en ny klänning och en cykelhjälm, klänningen var jätte fin. Men allt klär ju en liten skönhet, så himla skoj nu när hon går man kan köpa så mycket söta och fina kläder =)


Nu ska jag ta en kopp kaffe och sedan blir det att klä sej och göra sej klar..





                        Hej Hopp i Lingonskogen

Av Ulrica - 26 maj 2008 22:13

Men tur att man har fullt upp denna vecka. Herre gud vad lilla donnan lär sej saker fort nu =) Helgen har varit lugn och mysig må jag säga.. Har varit med barnen ute, lilla donnan har sprungit runt och lekt i sandlådan. Har varit minst 2½ timmar ute varje dag...

Hua i Torsdags ringde skolan på morgonen och berättade att Dennis hade ont i bröstet och medans jag pratade med dom så kräktes han blod =(  Snabbt upp på akuten blev hänvisad till barn.. En massa prover tagna och

rönkade man lilla killen..

Vi var där mellan 9-15, visade sej att han måste äta medicin i 7 dagar och får se om det blir bättre...

När jag kom hem så väntade Vivica och Johnny här på mej =)

Freja fick ett par jätte fina kavat sommar sandaler av Vivica, TACK SNÄLLA.

Synd bara att vi inte fick en lugn dag bara Vivica men men kanske bättre tur nästa gång... Nä nu ska jag gå och var social och sedan nanna kudden..




                     Hej Hopp i Lingonskogen



Av Ulrica - 21 maj 2008 15:38

Ååå i morgon kommer lilla donnan hem och ska stanna tills på Måndag.

Längtar tills Mickes pappadagar är slut så vi kan börja med varannan vecka.


Här kommer det at vara fullt hus i morgon och hela helgen, ska bli så skoj =)

Såg att lilla Freja hade hoppat hoppgunga hos sin kusin. Häftigt att hon får plats i den fast hon är 15 mån.. Men var hon ledsen eftersom hon hade nappen? Har alltid kört med alla mina barn att nappen har man bara när man sover eller har gjort sej illa. Tycker det ser illa ut när barn springer runt med nappen i munnen hela tiden. Hoppas bara inte lilla donnan får ha det, men det märks ju till helgen om hon är van vid det eller inte. Är hon det så kommer jag att bli besviken, blir ju bara jobbigare för henne den dagen hon ska sluta.

Nog om detta: Nä nu ska jag börja med middagen, som idag består av: pasta, bacon,sås och riven ost.. Allt detta blandar man ihop och ställer in i ugnen jätte gott blir det =)..Alltid roligt att få lära sej nya recept...

Nop dax att börja ska bara ta en kopp kaffe först..


            Hej Hopp i Lingonskogen.....



Av Ulrica - 17 maj 2008 19:44

i morse så =) Faan vad roligt vi hade..


Blev lite dricka här hemma innan det bra ner på stan, efter ett tag där nere så träffade vi på några väldigt trevliga personer *L*.. Hade det skita kul må jag säga, fick faktiskt flera komplimanger under kvällen och det är ju inte fy skam =)

Och som jag skrev på rubriken så var jag inte hemma förän 06:30 i morse.


Så jag har legat och vilat halva dagen och sedan varit iväg... När jag kom därifrån så pratade jag lite med Mervi, gick hem och drog med mej Mia på Willys och sedan till Mervi igen.. Surrade lite och drack kaffe, sedan hem och äta..

I morgon så ska jag iväg igen ett tag sedan får man väl se vad som händer.

LÄNGTAR *mmm*

Tack mina underbara vänner för att ni finns, ni vet vilka ni är PUSSS

Av Ulrica - 15 maj 2008 10:08

När jag vaknade i morse så var jag dö trött, inte så konstigt kanske senast jag tittade på kl så visade den 02:30.


Men kvicknade till mej snabbt när jag insåg att snart skulle min lilla solstråle till prinsessa komma =) Så nu har jag fått rå om lilla prinsessan en stund, dom har precis åkt..

Vad som händer idag vet jag inte ännu men något blir det i alla fall...

Är i alla fall grymt sugen på att ta en riktig fylla till helgen, får väll se hur det blir med den saken =)

Nä nu ska jag ta och göra mej klar..



                      Hej Hopp I Lingonskogen

Av Ulrica - 14 maj 2008 20:10

Då har man gjort nytta på stan idag då, synd bara att det inte var att shoppa kläder då =/.. Men detta behövdes också göras så nu är det gjort..


Sökt ett jobb idag har jag också gjort och det låter positivt, skulle till och med gå och ordna med ett schema som passar mej =)... Jag hoppas hoppas hoppas att det går vägen för då är det ju något ljus i denna mörka tunnel..


Var med om något otäckt när jag var på stan idag, fick tryck över bröstet och fick ingen luft.. Började att hyperventilera tills jag kom på mej själv att det inte är något bra... Måste ha varit panikångest som jag fick, och inte så konstigt med tanke på vad som har hänt den senaste tiden...

Visst förkänar jag mycke men jag orkar inte hur mycket som helst!! Är ju inte mer än människa jag heller, fast jag i vissas ögon säkert är ett odjur!!


Nog om detta; kvällen har varit lugn har varit borta och ätit och bara varit, skönt fast jag saknar barnen.....

Längtar tills i morgon eller på Fredag får se vilken dag det blir, men det lutar på Fredag....


                    Hej Hopp i Lingonskogen....


Av Ulrica - 14 maj 2008 12:58

Har haft det så bra ihelgen, var länge sedan som jag kunde slappna va helt.

Vi har grillat och myst, Freja har fått åkt cykel för första gången. Inte så jätte impad men det tar sej nog, hon såg mest sur ut =)...


Vill inte skriva så mycket mer om helgen här men jag tackar för en underbar helg =).. Har tagit beslut att öppna en till sida där det inte kommer att avslöjas att det är jag. Måste ha någon sida där jag kan skriva ut mina känslor, kommer att ge den till några..

Denna sida kommer jag att bara skriva allmänt på som jag har gjort nu på slutet.


Till något positivit i alla fall  JAG HAR GÅTT NER I VIKT =)

När allt började så visade vågen mellan 74-76 kvar sedan lilla gumman =)

Ha super nöjd för nu visar den på 65 kilo så bara några kilo kvar så är man på top igen =)

Nu på dan så har jag bäddat rent, kört en maskin tvätt, dammsugat och torkat golven. Igår låg jag i hemsk magsjuka, med huvudvärk och värk i höfterna... Men nu är man på G igen....

I Måndags så var jag och grattade lilla goa Samuel, TACK för go fika Mervi och TACK för att du finns LOVE YAA...


                     Hej Hopp i Lingonskogen..

Av Ulrica - 8 maj 2008 13:14

Titta in vad Vivica absolut INTE  kunde låta bli att köpa till Freja =)


Hon kommer att bli Högdas räserbrud på denna, ett par häftiga solbrillor och hjälm så är bruden på G....

TACK SNÄLLA VIVICA FÖR DENNA RÄSER GREJ PUSS....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards