Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Brrrrrrrrrrr

Av Ulrica - 17 december 2009 06:49

inte gnälla vara glad och nöjd, men nu gnäller jag över att f**** vad kallt det är ute..


Men kanske om vi alla har tur så blir det en vit jul   bara hålla tummarna att snön stannar kvar..  Jaha vad händer mer i mitt intressanta liva då???? Har börjat att  planer i skallen vad som ska med upp till skogen i kläder och saker... Några filmer till kidzen ifall det blir för kallt att vara ute.. Vi ska spela spel och mysa en massa, hoppas att inte kidzen bråkar sönder varandra bara  ... Annars rullar dagarna på här med full fart , alla barnen är i olika mysiga åldrar i bland eller rätt ofta så skulle jag gärna vilja dunka huvudet i väggen en sväng   .. Både för och nackdelar med att ha barn tätt i åldern, men så är det ju med det mesta...


Ja Pontus han växer om mamma snart han, till sommaren är han lika lång eller längre, mammas lilla kille.... Märks gott och väl att han är 12 år på humöret, grrrr i bland skulle jag bara vilja knyckla ner han i soperna, men bara att bita i hop och räkna  .. Dennis den lilla killen han bara flyter på han, visar bara sitt humör lite ifall han somnat på soffan och man måste väcka han och säga till att han ska gå upp.. Men för det mesta så är han bara rolig, är inte långt kvar tills han växt om sin dvärg mamma heller..  Lilla Jenka haha hormon kossa långt ut i finger topparna.... Stackars barn att inte veta vad som händer inne i kroppen, man är glad ena sekunden och blir arg eller ledsen i nästa.. Hm någon kvinna/ tjej där ute som känner igen sej???? Jag gör det absolut och vet hur jobbigt jag tycker det är, hur jobbigt tycker inte en stackars 9åring att det är då tro????

Lilla gumman är i värsta 3års trottsen, vill, kan och ska själv.. Ja den biten är ju inget fel på, bara att starta 17 th föe om man har någon tid att passa  .. Just nu är hon inne i en mamma/ kvinna period i alla fall.. För Per får då inte hjälpa henne, då skriker hon som att kniven sitter i henne.... MAMMA ska GÅÅÅÅÅÅ haha gullhöna, och hon är en riktig härmapa hon upprepar allt man säger och gör...

Från det ena till det andra... Efter att vi hade ätit middag i går och plockat undan så pysslade Jenk, Freja och jag, så skoj nu när dom vill   . Ja sedan var det dax för kvällis osv osv.. Bok vill lilla gumman höra på kvällarna också, nu läser vi en bok som heter: pippi piggelin som ska leta efter masken Mats... Bara att knö ner sej i hennes säng och läsa, sedan vill hon läsa lite själv innan man ska ge puss och stoppa om henne.... Nog surrat här nu ska jag dricka java.... SNART HÄNDER DET  

 
 
marie

marie

17 december 2009 09:48

Jo kan själv känner man igen ;)
Underbar ålder........... *S*
See you soon go gumman kram
Tack fär sälliset i kylan =)

http://www.mariescorner.wordpress.com

 
Mia

Mia

6 januari 2010 01:33

Nu är de väl dags att uppdatera igen :). Du är ju sämre än mig på att uppdatera ;). Pözz

http://miusmia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica - 9 april 2010 18:02

blogg torka =/ Visst händer det en massa saker som jag skulle kunna dela med mig =) Men innan jag satt mig här och börjat skriva så har jag glömt hälften   ... Påsken tillbringade vi i skogen... Myyyyys en massa mys och god mat..... Fattades någ...

Av Ulrica - 29 mars 2010 22:06

som Pontus brukar säga ;) Vet inte vad jag ska skriva om här, om jag ska vara ärlig... Total blogg torka.. Dagarna rullar på med en himla fart, varannan vecka har börjat igen.. Skönt men ändå inte ego ego jag lalala :)   Har börja införskaffa vår...

Av Ulrica - 2 februari 2010 07:15

Men orkar inte dela med mej av det, och besparar er att bli irriterad =) Grabbsen hade Fotbolls Cup i helgen.. Jeiiii Giffarna 97 fick både guld och silver  STOLT mamma =) Giff 99 åkte ur i semin men bra gjort ändå killar =)... Lilla Jenk har varit m...

Av Ulrica - 7 januari 2010 20:51

Dax att uppdatera en snabbsväng kanske  .. Idag har jag, Mia och lilla gumman gjort oss en tripp till Härnösand... Hälsade på en kompis till mej där som jag inte träffat på flera år.. In tog oss lunch på Big boy mumms   .. Lilla gumman fick en fin le...

Av Ulrica - 16 december 2009 07:11

   Nu var det ett tag sedan man skrev :/  Här rullar allt på med en himla fart... Sjuka har vi varit hela bunten i magsjuka, men nu är det över .. Lilla gumman har varit dålig som attans men det skriver jag inget mer om, dom som vet, vet  ... Julen b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards