Alla inlägg under november 2007

Av Ulrica - 25 november 2007 20:41

har Dennis, jag, Freja, Mervi och Samuel varit på idag.. Den som är i Skönsberg är ju inte speciellt bra men Dennis ville gå, Pontus stannade hemma med en kompis.

Idag har min pappa varit här Micke har hjälp han med bilen, så idag hade pappa med sej en jätte god kebabgryta mums..

Igår var vi på lilla Filips dop så jätte fint var det och god mat!!

TACK Krisitna och Petter för ett fint dop..

Lilla donnan fick ju så klart feber igår men det gick att styra till med alvedon,  hon har klarat sej utan alvedon idag =). Men inatt vid 23:30 så bestämde hon sej för att inte sova mer, vi la henne i våran säng där hon låg och tittade på tv med oss en stund innan hon somnade igen. Okej lilla donnan kanske blir lite mer bortklemad men det är ju inte så konstigt!!! I morgon kommer Victor hem =) Pontus och Dennis åker =(.. Kanske jag och Micke ska börja att köpa julkappar i morgon ja vi får se... Kommer att sätta ut lite kort från dopet igår, lite kort från idag när pappa var här och när Freja myser med sin favvo Carlsson.. Kramizz

Hmm

Av Ulrica - 23 november 2007 19:53

Hade ju bestämt att bara vara hemma och ta det lungt idag, men så blev inte fallt. =) Min vanliga otur så hade inte kläderna kommit som jag beställt FAST det stod att dom skulle hinna komma. =/ Så när Freja hade vaknat efter sin förmidagslur så traskade jag med henne till Mervi som så gärna var barnvakt.. Ner på stan och hoppas på att det jag hade sett skulle finnas kvar och det FANNS det jippiiii... Fina kläder för billig peng hela 149kr klart värt priset... Köpte ett nytt bälte till Micke också hoppas att han blir nöjd.


Hem och hämta Freja hos Mervi som gärna hade behållt henne ett tag till, ner på Willys och handla och sedan hem.. När jag kom hem så satt det en massa barn i vardagsrummet och spelade tv-spel. Tycker det är roligt att Pontus vill ta hem sina kompisar och att så många vill komma hit!

Så idag blev vi 2 extra vid bordet eftersom 1 gick hem, efter en stund så kom en ny kompis som ska sova hos Pontus i natt.. När jag skulle steka hamburgare idag så sprätte det till så jag brände mej rätt så mycket på armen.( blev blåser)

Mervi kom hit med Samuel i kväll så hon fick gå och handla, onödigt för han att vara ute längre stunder när han opererade sej i öronen igår.

Såååå himla skoj att få ha Samuel här, han och Freja badade tillsammans kommer att sätta ut kort...

Nä nu ska jag ta och ringa Mia sedan blir det tv;n en stund innan sängen.

Tack ännu en gång Mervi för allt idag. =) Kramizz

Av Ulrica - 23 november 2007 09:12

Freja kan krypa nu, krypte riktigt på knänen igår!!! Dennis och jag vågade varken  röra oss eller andas.  =) Mammas lilla donna håller på att blir stor, tiden går alldeles för FORT( snyft)..



Ojoj mycket har hänt här dom senaste dagarna..

Ska börja med att tacka mamma för en helt underbar dag på stan i H-sand i Onsdags. Freja och jag tog bussen dit och var med mamma/mormor en hel dag så mysigt..

Freja fick en JÄTTE fin grå tyll kjol med till hörande vitskjorta och väst, jätte fina byxor och en fin body som hon ska ha i morgon när vi ska på dop.. Micke fick en fin skjorta och en parfym som luktar sååå himmla gott.

Jag fick min favvo parfym, maskara, ögonskuggs grejemoj och ögonskugga =). Kommer att sätta ut bilder på alla saker efter dopet så att ingen får sej en tjuvtitt innan dess.. Ja sedan bjöd min mamma på en massa fika förstås, ännu en gång TACK snälla mamma för en trevlig dag!!!


Tänkte på det häromdagen att jag har tur, har så många underbara människor runt mej som tycker om mej och hjälper mej / min familj.. TACK till er alla ni är GULD värd!!!!


Igår så ringde skolan till mej när jag var på babycafè med Freja, hej det är Anna Dennis fröken.. Ånej tänkte jag var har hänt nu då??

Jo det är så att Dennis har spytt. Så lilla gubben fick ta bussen hem där jag mötte upp honom, sedan var det bara för mej att springa med Freja till Skönsberg igen där jag skulle möta upp Pontus.. Hade nämligen fått en tid åt honom på vårdcentralen kl:13;15 för att kolla tån.

Precis som jag trodde en massa var under nagelbandet, bara att spruta bedövning och snitta och tömma.. Sedan var det bara att börja med penicillin i 10 dagar då.. Tänk om dom på akuten hade kunnat lyssna härom kvällen och gett han pencillin redan då, så hade han sluppit smärtan och allt runt om kring!!!

Okej tillbaka til Dennis, tur det var inte magsjuka det var nog för att han inte hade glasögonen på sej.. Dom har ju blivit skeva igen, kommer nu inte att köpa några mera glasögon på B****... Alla hans glasögon som vi har köpt där har gått sönder  med detsamma.. Priset på dom är ju inte det bästa heller; 2500kr och dom inte ska HÅLLA!!! Vet många som har vartit missnöjda med sin glasögon där!!


Snälla Sanna och Carlsson svängde in på nya skopunkten åt mej igår i Birsta och köpte ett par stövlar åt mej som jag kan ha till kjol m,m,.. Vinterfodrade var dom också med en bra sula och inte ska jag gnälla på priset heller: 99kr =). TACK snälla ni/ puss...

Nä nu ska jag ta och Ringa Mervi och kolla hur lilla Samuel mår idag, han gjorde operation med rör i båda öronen igår....

Så här slutar jag nu/ Kramizzz


Av Ulrica - 20 november 2007 19:50

Nu sussar lilla donnan, Pontus är på sitt rum och Dennis på sitt. Gulliga Dennis hade tackat nej till middag hos sin kompis för han visste att jag hade gjort lasagne till middag.=) TACK snälla Mervi för alla leksaker som Freja har fått låna av dej, bara att vänja in sej på ljud nu igen då.. Och tack för att hon fick låna ankorna som jag bara "ÄLSKAR" ASG.. Gullig dej tack så mycket för byxorna också!! Hua lilla Freja var alldeles illröd på puppiluran och stjärten hon bara skrek när jag skulle tvätta henne.. Smörja, smörja ja jag vräkte på en massa salva, måste ha att göra med att hon ska få mera tänder...


I morgon ska Freja och jag göra något skoj kommer att uppdatera det här i morgon när vi är klara =).. Nu har jag inge mera att skriva om så här slutar jag för idag// Kramizz

Av Ulrica - 20 november 2007 15:46

Då har snart denna dag gått med.. Idag har vi varit på affären och handlat det var dax att fylla på med blöjor, våtservetter m,m.. Kom hem då var det dax att stoppa i lilla donnan lunch sedan så började jag att städa.. Är så le på detta städandet BLÄKA..

Dennis ska följa med en kompis hem idag, skoj för mitt go hjärta. Pontus kom hem för ett tag sedan och är nu inne på sitt rum.. Freja är en riktig suris nu så här låter hon: mmm, aaaaaa, jijiiij,bläämjiii, gogiliijoja, var det någon som förstod och kan översätta åt mej? =) Näpp nu ska lilla suris få mat sedan så ska Mervi komma// Kramizz

Av Ulrica - 20 november 2007 09:32

Hmm nu ska vi se vad har hänt här då?

Jo Freja har sovit över hos gudmor Mia från: Lör-Sön hade bara gått bra, hade liksom inte trott annat heller.( Mia vet ju hur lilla gummna funkar)

Jahap så i Sön så åkte jag, Pontus, Dennis med buss upp till Övik och var på paradisbadet, tyvär så kunde inga fler från denna familj följa med. Var nämligen på det viste att vi blev bjudna av Davids(Pontus kompis) mamma som hade fått detta erbjudandet av sitt jobb. Blev då atomatiskt att det blev Pontus och Dennis som fick följa eftresom det var deras kompisar som skulle åka.. Himla skoj hade vi ialla fall(jag har en massa blå märken på kroppen) men det får man bjuda på =).. Victor och jag har bestämt att när han kommer hit nästa gång så ska vi åka och bada, tror att det kan vara nyttigt att göra saker var för sej i bland ockå FAST samvetet säger annat!!


I går var jag med Micke när han jobbade så jag satt i en lastbil hela dan och kvällen och kände mej lat, från början av dagen så tänkte jag på alla måsten som jag hade hemma att göra men det avtog till slut det med. Snälla underbara Mia hade Alla barnen i går, så snäll min Mia är men det visste vi ju redan eller?? När Micke och jag kom hem vid:22 tiden så sussade alla barnen gott i sina sängar.(ja inte Victor då som är hos sin mamma)

Nu ska jag ta och göra mej klar medan lilla gumman sover och sedan ringa Mervi och höra hur hennes lilla guldklimp mår?? Kanske höra om hon ska med på Willys, ringa min mamma ska jag också.. Kramizzz

Av Ulrica - 17 november 2007 21:44

Full rulle har det varit här idag och kväll.. Carlsson, Sanna och Wilma ramlade in här vid:14 tiden. Strax före så hade pappa kommit hit sååå himla skoj finns ingen bättre pappa än MIN pappa. =) Mia ramlade in där i mellan också så det har varit full rulle om man säger så..Pappa och Micke åkte och fixade lite saker som dom hade bestämt att göra.. Gulliga Mia gjorde maten idag såå himlans god tacoröra sedan äter man med chips till mumms.... Efter maten så kom det mer besök nämner inga namn( finns vissa som snokar som inte ska veta) och en stund efter det så kom grabbarna hem =0). Underbara Mervi hade inte kunnat låta bli att handla 2 par skit söta skor,mössa och sockar till lilla donnan TACK!!!


Oppps höll på att glöma att skriva att Freja fick en jätte söt mjukiskatt av pappa idag när han kom, ja jag fick GODIS mmmm... Nu ligger alla barnen och sussar gott förutom Freja som gudmor har fått låna inatt, hon frågade om hon fick det och jag tyckte att det var på tiden nu.. Nä nu ska jag ta en dusch sedan tror jag minsann att jag kryper ner i sängen farmför tv:n men godis, bågar, chips och dricka( det är ju LÖRDAG).. Sussa gott alla// Kramizz

Av Ulrica - 16 november 2007 23:21

Vi har bara tagit det lungt idag så himmla behövligt. Victor har lekt, tittat på film och varit ut en sväng. Han håller också på att bli en mäster kock, vi hjälptes åt att göra lunch idag. Victor stekte köttbullarna och jag höll koll på pastan + att han dukade (riktig duktig kille).På eftermiddagen/kvällen så kom Mia hit som planerat, drack kaffè och surrade och hon myste med Freja. Efter att vi ätit så var jag med Mia och hämtade hennes gulliga systerson som hon ska passa inatt.. Kom hem och avlöste Micke som skulle iväg och jobba.. Mia och lillplutten har precis farit hem och jag ska nanna kudden nu och hoppas att denna natt blir lugnare.. Så nu säger jag natti natti// Kramizzz

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards