Alla inlägg under juli 2008

Av Ulrica - 25 juli 2008 01:35

Gud så drygt det är.... Jaha vad som har hänt den senaste tiden orkar jag inte skriva, för då blir inlägget för långt =)


Igår var jag i Kvissle hela dagen, blev bjuden på middag och bara njöt..

På Tisdagen följde jag med några till H-sand en snabbbis.. Sedan när jag kom hem så följde jag med Mia till Birsta och strosade runt där =)


Idag har jag varit hemma hos Mia hela dagen och bara tagit det lugnt.. Per kom ditt efter han hade varit hem och duschat och så efter jobbet.. Hade nämligen bestämt blivit bjuden på middag hos Mia, Så jävla gott var det.. TACK MIA PUSS.. Var där tills kvällen, efter det så for vi alla hem till Ullis och Janne och drack kaffe och surrade.. Jag hämtade en sak som jag skulle få låna av Ullis tills på Lördag, TACK PUSS...


Ja på Lördag är det dax att bli firad då... Har samlat ihop mina nära och kära.. Mia ska ha hela äran för det är hon som har ordnat allt!!! Du är underbar Gumman...

Vi ska äta lite mat, dricka lite och ja mer än så vet jag inte ännu själv...

Ska bli så underbart att få umgås med mina underbara vänner och familj på samma ställe...


Den 3 Agusti så drar man iväg i några dagar... Ska bo på 4* hotell och blir bjuden på allt...


Idag kom ÄNTLIGEN Mervi hem hallelulja... Jag var inte sen på att springa dit inte, tack för dom fina ljusstakarna och ljusen jag fick gumman... Underbart att ni är hemma puss...


Nä nu ska jag titta runt lite innan jag gör ett nytt försök att sova, hur det nu ska gå???



Av Ulrica - 14 juli 2008 12:56

Igår kväll kom Pontus, Dennis och lilla Freja hem =) Synd för när dom kom så skulle Wilma till mamma sin..


Per for 05:00 i morse och SAKNADEN är redan STOR...

Idag på eftermiddagen så åker jag och barnen bort, Blir borta hela veckan..

Ska till Djurpark, Marknad osv ska bli roligt, synd att inte Per och flickorna kunde vara med..


Idag tog vi oss ( jag och Freja) en sovmorgon till 09:00, Dennis klev upp vid 09:30 och Pontus vid 11:00..

Pontus är och badar på Alnöbadet med en kompis och Dennis håller på att ringa en kompis nu.. Dennis och Freja har ätit plättar till lunch och avrundade med en glass strut.. Lilla Freja ligger nu och snusar gott i sin vagn ute på ballkan...


Nu ska jag ta och plocka det sista sedan bara slöa ett tag....




                 Hej Hopp i Lingonskogen....






Av Ulrica - 13 juli 2008 10:22

För då kommer alla barn hem, bara Jennifer som fattas sedan skulle vi alla vara samlade.

Wilma sitter nu i badet och sjunger och trallar på, Per sover ännu ska snart väcka han.. Jag sa till Wilma igår att hon får gärna väcka mej på morgonen så att jag kommer upp i bra tid när inte lilla prinsessan är hemma..

Sagt och gjort så väckte Wilma mej 09:30, sent ändå men bättre än 11:30..


Sen säger Wilma när hon äter frukost att jag fick väcka dej eller hur??

Klart du får göra det säger jag, pappa ska väl också få sovmorgon någon gång..


Fick min förklaring igår varför jag är så trött hela tiden... En av medicinerna som jag äter blir man trött av, och självklart så ska jag ta just den 3 gånger om dagen... Inte konstigt att jag skulle kunna sova 20 timmar på 1 dygn =)


Nu ska jag ta och kolla hur det går för Wilma och sedan ringa Mia Fia =)






                          Hej Hopp i Lingonskogen..


Av Ulrica - 12 juli 2008 17:49

Har varit och hälsat på Per syster och sambo.. Spelade lite tv-spel och läste skvallertidningar och drack kaffe..


När vi for därifrån så åkte vi på Maxi och handlade tills kvällen..

Igår var vi ut till Ikea och Coop än sväng, passade på att köpa blöjor till lilla prinsessan min.. Tjoho i morgon kommer alla barnen hem, jippi jippi jaaaaaaa... På kvällen så var Mia, jag och Wilma och mötte upp Tobbe med alla barn vid minigolfen.. Alla spelade förutom jag och Mia, vi var bara där som moraliskt stöd..  Alla barnen fick en glass innan det bar av hem igen..

Wilma var njöd och glad över dagen och kvällen =) 


Till veckan åker mitt hjärta och jobbar igen och jag och barnen ska iväg på en massa skoj hela veckan...

Hoppas att den veckan går fort så att hjärtat kommer hem, men samtidigt vill jag att veckan ska smyga sej fram så barnen är längre...

Men som vi alla vet så kan man inte få allt här i världen..

Per får mej i alla fall att må bra och känna mej omtyckt, känns bara bättre och bättre ju längre tiden går..


Så glad att han klev in i mitt liv och ger mej värme, mmm blir varm i hela kroppen när jag tänker på han..


Nu har min Mervi åkt och blir borta ett tag.. Var till dom och sa hejdå igår innan dom skulle fara... Hoppas att dom har det bra för det är dom värda..


Go Mia min har haft fullt upp idag så hon har inte haft tid att träffa mej, men kanske i morgon vem vet??


Du Fiona rätt svar på din fråga kan bara du och shrek komma fram till själv..

Vill inte skriva om det här på bloggen heller, men hoppas väl att det ska bli bätter med våran kontakt... Men som sagt det lär visa sej... Kram på dej...


Nu ska jag ta lite mer kaffe och sedan pussa på Per som jag tycker så grymt jätte, jätte mycket om...




                         Hej Hopp i Lingonskogen...

Av Ulrica - 10 juli 2008 20:56

har jag varit hela dagen och halva kvällen idag.. Så mysigt och skoj hade jag =)

Hm vad har hänt här då tro??? Varit och badat med Mervi och Mia med barn på Kuben.... Det var riktigt skoj och mysigt TACK mina underbara gumms...

Och du Mervi det är ju helt otroligt att det inte regnade =)


Ikväll gick jag och pratade med Mervi, för i morgon åker dom och blir borta ett tag!!! Hur i hela friden ska jag klara mej då?? Phu tur att jag har Mia också, vad skulle jag göra utan er brudar?? Älskar er....


Annars har det varit några jobbiga dagar som jag inte har mått bra.. Men hoppas att det vänder snart igen..

Av Ulrica - 7 juli 2008 22:28

tog jag och grabbarna idag.. Vi sov bestämt till 11:30, måste ha sovit hårt för jag märkte inte ens när hjärtat pussade mej hejdå innan han for på jobbet...


Tobbe kom hit med bullar så han, jag och Mia tog oss en långfika på balkongen... Pontus och Dennis är nu hos sin pappa, så nu är det bara Wilma här.. Fast det är inte bara och bara, saknar alla barn när dom inte är här...

Lilla prinsessan kommer hem till mamma nästa vecka LÄNGTAR.....

Mia håller på att planera min 30 årsdag för fulla muggar... Tog beslut för några dagar sedan att stryka vissa från listan, så nu är det bara att invänta dagen...

På kvällskvisten så gick Mia och jag och överraskade Mervi med att bara dyka upp på en kopp kaffe/ te...

Lika trevligt som vanligt och gott!!! ÄLSKAR verkligen Mervis bullar dom är så SUPER goda... Lilla prinsessan skulle ha varit hemma nu för hon är också helt TOKIG i Mervis bullar.... Tack för en trevlig dag och kväll gummerna mina puss...

Nu ska jag krypa ner i soffan och bara njuta av Pers närhet och sedan blir det sängen....



          JAG HAR HELLRE FÅ ÄRLIGA VÄNNER, ÄN FLERA FALSKA...


               I svåra stunder upptäcker man vilka som är ens riktiga vänner och vilka som är ens falska... Är glad och älskar mina få ärliga vänner!!!


                     LÄR DEJ LIVETS SVÅRA GÅTA: ÄLSKA GLÖMMA OCH 

                                    FÖRLÅTA...



Av Ulrica - 6 juli 2008 16:58

I dag har Meta och jag bytt barn en stund.. Hon fick med sej mina 2 på stan så tog jag Hampus hit..


Pontus ville ner och köpa ett par Nike skor som han hade sparat till.. Dennis tog med sej sitt present kort på 300 som han fick av Per när han fyllde år...


Först så skulle barnen få åka lite karusell och sedan kolla på skor osv...


Hampus och jag har varit till OK och sedan varit ute och sparkat boll.. När vi kom in så ville han bada och sedan har han ätit middag...

Nu sitter han och tittar på pippi som han är alldeles tokig i =)


Mmm nu ska Per jobba hemma i stan hela veckan, skönt för då får jag mysa.. Saknar min lilla underbara prinsessa så det värker i hjärtat....

Hmm vad har hänt mer idag då.. Jo jag har vikt och hängt tvätt, surrat med Mervi i telefonen och messat med Mia... Visst ja har även bäddat rent i dubbel sängen så bara resten av sängarna kvar.. Men orkar inte idag så kanske gör det i morgon får se...

Ikväll så blir det nog att mysa framför tv... Pontus och Dennis åker till pappa sin i morgon och Wilma kommer hit..


Nä lite kaffe och en pling till Mervi kanske =)





                       Hej hopp i Lingonskogen.....


Av Ulrica - 4 juli 2008 20:16

Ikväll kommer Per hem, gud vad jag längtar...


Ja på Onsdagen så var vi några som gick ner på Gatufesten och tittade och åkte karuseller..

 Kvällen slutade inte riktigt som man ville... Dennis kräktes när vi åkte flygande mattan, så efter det fick han och jag gå hem.. Mej gjorde det inge för jag var nöjd..

Snälla Mia stannade kvar ett tag till med Pontus ( Tack gumman)..


Idag har Dennis varit ner med Meta och gänget på smultron och sång på stan, Pontus och jag har bara tagit det lungt..

Jag har även umgåts med Mervi idag, lika trevligt som vanligt (Puss på dej)


Ullis och Janne var snäll och skjutsade mej och fixade några ärenden, sedan följde dom med hit och drack kaffe och bjöd på fikabröd.. Tack snälla ni är helt underbara...


Ja vad skulle jag ta mej till om jag inte hade så många runt om kring mej som ställer upp i alla väder??


Ni ska bara veta hur mycket jag uppskattar och älskar er för det ni gör för mej och barnen.. TACK ALLA NI FÖR ATT NI FINNS, NI VET VILKA NI ÄR PUSS...

Nu ikväll så har jag varit ute och prata lite med Janette och Freja, mamma lilla underbara prinsessa =)

Pontus och Dennis har missuppfattat hela grejen tror jag.. För på kvällen när man ska börja och gå in och göra sej klar, ja då går dom ut =)



                 Hej Hopp i Lingonskogen....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards