Alla inlägg under maj 2007

Av Ulrica - 31 maj 2007 23:44

Så svårt att komma på vad man ska ha, samtidigt som det har blivit ett beroende att ha på sidan i allafall för min del. Näpp det här går inte måste ta och sova i morgon är det städning som gäller, om inte vädret är för fint för då går jag och Freja ut.. Ett nytt försök då// Natti natti...

Av Ulrica - 31 maj 2007 23:34

Tycker ni att det är fiffigt att man kan beställa nappar på internet med barnets namn på?


16 personer har röstat:

Ja: 87,5%

Nej: 12,5% 

Vet ej: 0%


Får se om jag gör en ny omröstning innan jag ska sova// Natti natti...


Av Ulrica - 31 maj 2007 21:16

Klev upp vid 09:00 gav Freja mat och tvättade och klädde på henne

Åt frukost och gjorde mej själv klar

Ringde Mias mamma och kollade om hon behövde packhjälp in för flytten

Ullis tackade ja

Janne (Ullis sambo) hämtade mej

Var där och började med att fika sedan packa lite och sedan fika igen =0)

Micke hämtade mej och skjutsade mej till BVC skulle vara där på samtal i dag, man brukar visst fylla i några frågeformulär när man kommit hem från bb. Ja det tog ju lite tid för mej men bättre sent en aldrig.

Hem äta middag mums Micke hade gjort fullkornsmackaroner och bacon/ost sås.

Skicka iväg Pontus på fotbollsträning han ville cykla dit idag

Gick ner på Willys Dennis och jag, hade nämligen lovat Pontus i ca:1 mån att köpa något pulver som man hade i mjölken så blev det smak (blev jordgubb)

Ingen höjdare tycker jag men Pontus tyckte att det var gott, huvudsaken det. Jaha jo så har jag ju tvätta och hängt tvätt så klart =0)

Har inte gjort så mycket mera denna dag// Hej svej....

Av Ulrica - 30 maj 2007 10:30

Denna natt har varit bättre Victor har sovit hela natten bra för honom. Jag var upp och gav Freja mat vid 03:00 tiden, tror att hon håller på att äta upp sej lilla tjejen. Vid 16 tiden igår så åt hon 200 välling + att det var 2 skopor från 4 mån vällingen som jag håller på att vänja in henne på, tänkte att nu klarar hon sej en bra stund men icke sa nicke kl:20 var det bara att göra 165ml till =0) När jag klev upp inatt så hade katterna rivit hela tvättställningen med rentvätt i golvet, åå jag blev så förbenad så jag kunde ha sprängts i 1000 bitar GRRRRR.. Mina händer gör så himmla ont i dag så jag orkar nästan inte att lyfta lill tjejen vaknade flera gånger inatt av att 1 tumme hoppade ur le (AJ AJ), får väll snart ringa till vårdcentralen och höra om dom har skickat någon rèmiss till handspèciallisten på sjukhuset. Kan ju inte gå så här länge till för dom andra i familjen får lida av att jag har ont + att lilla Freja blir ju inte lättare direkt. Inte roligt att behöve planera dagen efter hur händerna känns vissa dagar får man ställa sej frågan: kan jag gå ut med Freja idag? Orkar jag bära ner vagnen utan att tappa den? Orkar jag bära ner Freja  utan att tappa henne? Tråkigt men men, nä nu ska jag titta på tv// hej hej

Av Ulrica - 29 maj 2007 10:22

åkte Virre på i går kväll så min natt har varit att vara vaken den mesta tiden. Hua hoppas att dom andra klara sej nu då och jag ber att inte Freja åker på det för då blir det inte skoj.. Sitter nu här framför datorn och äter frukost ska snart gå och hänga tvätt och köra en ny maskin, är glad att jag har tvättmaskin inne sånna här gånger. Dennis skolsyster ringde och sa att Dennis hade fått prickar fulla pannan, bröstet och axlarna hon trodde att han ätit något som han inte tålde. Dennis skulle få en tablett mot klådan för hon tyckte att han kunde gå resten av dagen iskolan..Känner mej så maktlös när barnen blir sjuk m.m.Nä nu ska jag göra mej 1till smörgås sedan hänga tvätt // Tjao..

Av Ulrica - 28 maj 2007 21:48

har det varit på Pontus skola i kväll, Micke var med och spelade brännboll med dom andra föräldrarna mot barnen jag stod med Freja. Efter brännbollen så grillade vi korv, jag tog mej en promenad dit och en promenad hem på hemvägen så ville Pontus,Dennis,David och Caroline gå med mej hem så det blev så =0).Ja en helmysig kväll blev det, de enda som jag blev besviken på var att det var slut på batterier i kameran jag som äntligen kom ihåg den mrrrr.. Nu ska jag titta på tv en stund innan det är dax för kudden// sov gott..

Av Ulrica - 27 maj 2007 22:06

har vi varit till idag och blivit bjuden på hamburgare och rabarberpaj. Mickes mamma och pappa var där med sin husvagn, så dagen har varit lyckad fick träffa Mickes syskon med respektive förutom Per som åkte på att jobba. När vi kom hem så låg det ett paket innan för dörren, det stod: Grattis på Morsdag från Pontus och Dennis... Meta är helt otrolig hon hade varit och köpt en svart tunika åt mej med siden band så fin =0) Tack mammas älsklingar.. Har satt ut lite kort från idag men det kommer mera måste bara förminska dom, näpp nu ska jag ringa Mia sedna blir det att hoppa i kojjs...

Av Ulrica - 27 maj 2007 18:36

Allt blev sååå bra igår så det kunde inte ha blivit bättre... Allt blev perfekt tycker jag iallafall... Prästen var underbar, dom som sjöng och spelade var jätte duktig ja allt var sååå bra. Efter dopet så blev det fika i lokalen hemma hos mej och Micke, det serverades kaffe, smörgåstårta (som var jätte god) Kramforskaka( som var jätte god) och dricka... Tack snälla svärmor för att du gjorde smörgåstårtorna, tack snälla Mia för Kramfors kakorna ja TACK ALLA FÖR HJÄLPEN I LOKALEN... Frejas gudmor blev självklart Mia bättre gudmor kan hon inte ha.... En massa fina prestenter fick hon också, dom flesta har jag knäppt kort på... Dom som inte gick att knäppa på var från moster Sussi m fam av dom fick Freja ett presentkort så vi kan handla kläder TACK så mycket.

Carlsson m,fam fick hon samma som av moster Sussi TACK så mycket.

Mormor och Ulf fick hon samma så TACK så mycket...

Nils-Arne och Ann-Marie (bekanta från Högda) fick hon pengar och en mys kanin TACK så mycket..

Mia (Gudmor) fick hon pengar TACK så mycket.

Viveca och Johnny 1 docka +´pengar TACK så mycket...

TACK ALLA UNDERBARA FASTRAR M, FAM för presenterna

TACK FARMOR OCH FARFAR FÖR MIN UNDERBARA DOPKLÄNNING

TACK MORFAR för presenterna

TACK ALLA UNDERBARA VÄNNER FÖR ALLA MIN FINA PAKET...

Hua nu orkar jag inte skriva mera sätter ut kort så får ni själva se vilket fint dop det blev + alla underbara presenter....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards