Alla inlägg under november 2007

Av Ulrica - 9 november 2007 11:54

Nu tycker jag om vädret, bättre att det snöar än att regnar =0). Nu har lilla Freja sovit en 1th och gjort bläka i blöjan, när lilla donnan sov så passade jag på att ladda upp massa ny kort var ju ett tag sedan..Nu är det lunch dax// Kram..

Av Ulrica - 9 november 2007 09:10

Var det här hemma igår, Sanna och Carlsson på middag, Kristina och Filip på besök så himla skoj.. Mervi följde med Pontus ner till djuraffären för att diskutera om den trasiga buren, sånt som händer hade dom sagt på djuraffären det är ju en gnagare grrrrrrrrr det var ju dom som sa till oss att det där var den bästa buren!!!!! Så nu ska jag ner dit någon dag och går inte därifrån utan NY bur så det så... Idag blir det bara att vara inne och ta det lungt, vädret är ju inte det bästa att gå ut i (snö blandat regn) Sedan så vill lilla donnan bara bli buren idag... Nu ligger hon här på golvet och beklagar sej så det är bäst att man slutar// Tjing pling...

Av Ulrica - 8 november 2007 13:16

02:30 i morse så skriker Pontus så det lät precis som att någon stack kniven i han.. Mamma zlatan(hamstern) är död katten tar han, jag rusar upp som ett skott.. Men snälla Pontus Zlatan är ju i buren, DÅ får jag syn på att lill honan har lyckats gnaga sej ur sin bur och att det är hon som skriker som en gris i lill hallen. Ditt fort som attan får tag på katten runt halsen håller stadigt tag medans jag plockar upp hamstern.. Hjälp tänker jag nu dör hon av stress men efter en stund så lungnar hon sej och Pontus med.. Micke kommer upp och lagar buren så gott det går, sedan släpper jag ner honan som är alldeles lelös av utmattning.. Då berättar Pontus för mej att han trodde först att det var katterna som bråkade i lgh och att han inte vågade kliva upp, men sedan hörde han att det var katten som jagade hans hamster.. Dennis kommer upp nyvaken och undrar vad som händer så jag förklarar och han lägger sej igen. Lilla donnan hon står på alla fyra i våran säng och snackar på, jätte glad och pigg *L*. Skönt att allt gick till sej i slut ändan, men idag ska jag ner till djuraffären och klaga och begära en ny bur. Köpte den där nere för bara några månader sedan och det kostade 500kr + att det var dom som rekomenderade den till oss!!! Nu på förmiddagen så har jag och Freja varit på baby cafè så nu ligger hon och snusar gått på balkan i vagnen, tog en promenix ner på Willys och handlade lite innan vi gick hem.. Till middag idag tänkte jag steka pannkaka med grädde och sylt(mumma). Nä en kopp kaffe på det här så är man på G igen. Jo föresten så ska Mervi följa med mej ner och begära en ny bur, TACK snälla söta..// Kram

Av Ulrica - 7 november 2007 21:05

Åååå så mysigt , trevligt och skoj jag hade med Vivica igår =0) Vi han bara med Bista City men vad gör det allt finns ju där. Vi åkte vid 11:30 och var inte hemma förän 18:30, TACK snälla Sanna du är guld värld.. Ja Vivica handlade en massa saker igår bla en ny vinter jacka till mej såå grymt snygg men ack så dyr skäms när jag tänker på priset.. Är 2 jackor i en så jag kan först ha skaljackan på våren och hösten sedan på vintern så stoppar jag i dunjackan =0) Sedan så handlade hon några julklappar till barnen och ett skåp åt sej själv på Ikea, när vi skulle hämta det på ta självlagret så fick vi oss ett gott skratt. Vi 2 skulle få upp en skåp som var 180cm långt och vägde bra mycket på en liten vagn haha vi med våra händer, slutade med att jag fick det på foten gick bra som tur var hahahaha... Hela dagen var lyckat så himla mysigt TACK snälla Vivica för allt och tack för maten Puss.. Idag så har jag och Sanna strosat på stan och kikat lilla Donnan hon bara hänger med har ju inget annat val ju *L*.. På kvällen så var Dennis och provade på judo, så jag , Freja , Mervi , Adam och Samuel gick ner. Adam skulle ha något som heter pokaljackten(tror det hette så) så snäll  Mervi lätt Dennis stanna kvar efter att han var klar med sitt, så nu ska han prova 2 gånger till innan han ska bestämma sej om han vill fortsätta. Nu ska jag titta klart på riskförlossningar ÄLSKAR det programet, när det är slut så ska jag mysa med Micke sedan nanna kudden// Kram..

Av Ulrica - 6 november 2007 10:17

ska det bli en heldag på stan med Vivika skoj.. Ja självklart så ska vi ut till Birsta City med *L*, Sanna ska komma och vara barnvakt till Freja + pojkarna om jag inte har hunnit hem tills skolan slutar. Så nu sitter man här och har sminkat sej kors nu blir det oväder inte ofta jag piffar till mej.. Ska göra sådan här dag med min mamma med fast då brukar vi vara i Härnösand, trevlig att vara hemma i sin hemstad i mellan åt =0). Lilla donnan håller på att få otäck hosta igen HOPPAS att det bara kommer och går, nu kan hon gå runt en stol själv bara man passar bakom, lite fylla kvar i dom små benen *L* På Torsdag blir hon hela 9 mån vart tar tiden vägen?? Igår så knäppte Victor kort på 6års, grabbarna knäppte i Oktober så dom bör komma snart.. I går var jag flitiga Lisa, jag gjorde klar korvgrytan tills idag så bara att koka ris, sedan så bakade jag Amrikanska chokladmuffins (går åt som smör i solskene här hemma) så nu har jag färska muffins till Vivika och Sanna =0).. Näpp nu ska jag ta en kopp java medans lilla donnan sover, återkommer i kväll om hur dagen har varit// Kram....

Av Ulrica - 3 november 2007 09:06

När jag klev upp med lilla gumman i morse så tyckte jag att det var ovanligt ljust ute inte konstigt eftersom det hade snöat!! I natt tidig morgon så hade jag kunnat spola ner en av katterna i toa, han hade nämligen BAJSAT under våran säng på Mickes sida katt*****... Så jag vaknade av att lampan i taket var tänt och Micke höll på att ta bort bajset, sur som en ätika så frågade jag vad han höll på med sedan så var karusellen i gång. Jag med min surhet och Micke med sin, kan erkänna att jag var lite väl mycket sur mot honom han skulle ju bara ta bort kattens skit... Sagt och gjort så tog han bort skiten sa att han skulle lägga sej och sova någon annanstans, ja gör det du sa jag och la mej ner och blundade. Men han kom tillbaka till sängen efter en liten stund (skönt) tycker inte om när man av ovänskap ska ligga i varsit rum..Fortsätter katten med detta så kommer vi att få ta bort honom, till råga på allt så var kattlådan helt nybytt!!!! Så när Micke vaknar så får jag krypa till korset och be om ursäkt för att jag bar mej illa åt. Idag så bär det av upp till mamma och Ulf på besök.. Victor sitter/ligger i soffan nu och tittar på tv och ska äta frukost, ibland så måste man ju få mysa. Freja sitter här i mitt knä och ska hjälpa mamma att skriva *L*. Nä nu blir  det en kopp java sedan är det bara att vänta på att tvättmaskinen och diskmaskinen ska bli klara// Kramizar..

Av Ulrica - 2 november 2007 15:58

För dom hade fixat veden själva så nu vet jag inte vad man ska hitta på.. Kanske man ska åka och hälsa på Ninna det var ju ett himmla tag sedan, Micke är snart hemma skulle bara svänga in på affären och köpa lite godis som jag kan ge barn som kommer hit och gör bus eller godis..Gissar på att mina kommer att komma för dom skulle ut idag. Victor har precis kommit hem från farmor och farfar, har varit och badat med farmor och kusin Gustav så nu är han jätte trött.. Synd att farmor och farfar inte kunde stanna på en kopp kaffe för då kunde jag ha bjudit på ny bakade muffins, kanske en annan gång vem vet.. Nä nu ska Freja få mat// BUUUUU

Av Ulrica - 2 november 2007 13:00

har det blivit, Mervi skickade ett sms och undrade om vi skulle gå med på affären så det gjorde lilla gumman och jag. Freja sussade gott i sin vagn till affären på vägen hem vaknade hon pigg och glad. Väl hemma så bakade jag Amrikanska muffins med hackad choklad i får se hur det blev. Freja fick potatis och dillkött till lunch tyckte hon var si sådär, nu springer hon runt i sin räser bil haha.. På eftermiddagen så bär det av upp till mamma och Ulf. Ska hjälpa dom med veden blir att vi stannar tills i morgon. Idag saknar jag Pontus och Dennis mera än vanligt kanske för att det är Halloween och dom inte är hos mej, ja jag vet inte...Från det ena till det andra så har Freja fått en ny favvo leksak, MAMMAS GARDINER haha tur att Freja har en DUKTIG pappa som har satt fast stängerna riktigt.. Nu ska jag ta och packa ganska mycket fast det bara är 1 natt, lilla gumman gnuggar sina underbara blå ögon så nu ska hon få nanna kudden en stund...

Ovido - Quiz & Flashcards