Alla inlägg under april 2009

Av Ulrica - 28 april 2009 23:01

Har dammsugat, torkat golv, skurat toa+ badrummet. Tvättat mattor och bäddat rent.. Varit ner på stan och köpt nya gympaskor och rygga till Jenk..


Varit iväg och hälsat på Ullis och Janne i deras nya lhg, skit snyggt hade dom fått =) Surrade bort några th och drack några muggar java..


På kvällskvisten fick vi besök av min Mia =) Lika nice som vanligt.. Åter en massa surra och kaffe.. Tog oss en promenix ner på Willys och handlade lite.. Brrr vart tog våren och värmen vägen??? Kallt och ruggit ute, men bara att hoppas att det är bra väder på Torsdag och resten av helgen..


Får se om det kanske blir utgång i helgen, man vet aldrig med mej ;)..


Nu ska jag krypa ner i en renbäddad säng och titta lite på tv..


 Sov gott och kram...



Av Ulrica - 27 april 2009 22:39

Ja, ja ,ja.. Pontus lag p97 vann sin serie i cupen i helgen ( Selångers grus cup).. Dennis lag p99 åkte ut i semifinalen, men tycker dom var super duktiga i alla fall =) Ja så med denna början kan ni ju gissa vad fam Vik/Voxlin har gjort i helgen =) Så jäkla skönt väder vi har haft, Söndagen var blåsig men det gick ändå =)


Men en sak fattar jag inte.. Vad får kidsen all energi i från??? Spela boll hela dagen för att sedan spela mer boll och hoppa studsmatta!!! Jo det är herr Dennis det, han sov hos E från Lördag till Söndag... Trodde dom skulle vara helt slut på Lördags kväll, men icke sa nicke..


Pontus tog sej en dusch för att

 sedan gå ner och titta på film hos Kevin med Philip och Erik =) Nice att dom har några att umgås med i samma hus =) Är mäktigt impad av en viss person som kånkar på bussen hit och dit, jobbar och står i.. Har alltid ett smile på läpparna =) Ja vad ska man skriva är så impad så är det bara..


Lilla prinsessan har varit hur duktig som helst i helgen på fotbollen, charmat en hel drös som vanligt.. Fick några mammor i Pontus lag att sjunga klappa händerna och ståjja med henne =) Ja vad ska jag säga mammas lilla prinsessa är gudomlig, saknar henne redan fast hon bara har varit borta några th.. Bara hoppas att denna vecka susar iväg så det är Måndag igen =)

Nu är i alla fall lite semester planer gjorda så i Juli drar vi iväg, har bokat stuga ska bli så mysigt =)

Nu avslutar jag här och skriver natti natti..


Kram till alla som vill ha en....


Av Ulrica - 23 april 2009 11:09

Ja då är det Torsdag igen då... Lilla gumman har precis ätit lunch och sussar gott ute nu.. Vi har varit ute i lekparken nu på förmiddagen och lekt i ca:1½ th =) Lilla gumman har ju fått hello kitty sand sett av M och U =). Hon verkligen älskar att leka med det, snart ska vi ta en premiär tur med hennes hello kitty spark cykel också =) VAA vi ÄLSKA Hello kitty, nähä men jag kanske ;).. Tack för en trevlig Tisdag i Birsta hoppas det kommer fler sådana dagar snart, inte för lång tid bara mellan gångerna =) Tack för en trevlig dag igår och ja barnen är super nöjda =)


Jaha och ingen lugn helg blir det här heller.. Pontus och Dennis har Selånger grus cup hela helgen... Bara att gilla läget och vara glad att dom har intresse =) I kväll ska jag ner på Arenan och sälja hamburgare och korv, me not like =(.. Men måste för Pontus skull och lagets skull, bara att ställa upp och se glad ut... Mammas killar håller verkligen på att bli STORA!!! PANIK vart tar tiden vägen??? Pontus ska fylla 12år, snart längre än mej ( 164cm) har redan större fötter än mej och har kommit in i pubiterten med allt vad det innebär =( Dennis 10 ska fylla nu i Juni, växer han med så det knakar, blir bara duktigare och duktigare hela tiden.. Lilla gumman surrar på som en upphakad sterio =) Helt underbart vad hon kan prata och sätta ihop ord.. En liten tjurig och envis donna är hon också... Jätte lik Pontus när han var i den åldern, har alltid tyckt hon har varit jätte lik storebror Victor.. Men nu har jag sett kort på Pontus i den åldern och faan så lika dom är!!! Men hur går det ihop tro?? Pontus är ju så jäkla lik pappa sin!!! Dom har ju liksom inte samma pappa så då måste ju Pontus ha vissa drag från mej med.. Lockarna som ligga gumman har bak i håret har hon nog ärvt efter mej, såg exakt lika dan ut bak i huvudet när jag var liten =)


Nog om detta skulle kunna skriva flera sider om alla lika och olika sider =)

Nu ska jag ta och dricka kaffe och sedan vika tvätt..






Av Ulrica - 13 april 2009 16:47

Massa ute och grillat, byggt snö borgar har hjärtat gjort med barnen.. Idag grillade vi kolbullar ute och gud så gott.. Alltid godare att äta ute =) Alla mår som fisken i vattnet, lugnt och skönt... På Onsdag far vi vidare och hälsar M och U innan vi ska lämna över lilla gumman till pappa och Jeanette...


Ja sedan är man hemma i sur staden igen då, fast det finns ju glädje med denna stad också =) Roliga saker kommer att hända framöver och jag längtar, längtar också tills en viss liten fröken tittar ut =) Grabbarna har något att se fram emot också och jag är såå glad för deras skull..


Nä nu ska man ta och äta lite mat innan man tar och går ut igen...


Är det något man stör sej på detta inlägg så skicka en kommentar..

Va rak och ärlig för det tar jag =)...

Av Ulrica - 9 april 2009 08:10

Var och torkade stolar nere på Arenan och föräldramöte =) Allt gick tipp topp på mötet mycket roligt att få höra...

Tack snälla A för att du följde med och hjälpte mej, det var guld värt *L*


Ja som sagt idag åker vi och blir borta några dagar, ska bli jätte skönt att komma bort från stan =) Ska bli skönt att kunna släppa ut lilla gumman utan att vara orolig för bilar osv... Mammas lilla prinsessa vart målad på dagis i går och gud så söt hon vra eller sötare såklart =)


Nu blir det mer kaffe och sedan ta tag i att packa klart...


Hoppas att ni alla får en lugn och mysig påsk....

Av Ulrica - 8 april 2009 12:48

Du lämnade avsändaren från en som läser.. Efter att jag hade läst din kommentar så gav du mej en tankeställare..


Så nu har jag pratat med personerna som det gäller.. Ena har jag mezzat kanske inte det rakaste men i alla fal nått.. Den andra har jag pratat med Ögon mot ögon.. Känns jävligt skönt och jag vill verkligen tacka dej...


Hoppas att du kan vara rak och ärlig du med nu då och stå för vem du är, och svara ärligt på mina fråger till dej...


Ingen människa är perfekt men man kan ju försöka rätta till sina misstag...


Nog om detta, här tvättas och packas det för fulla muggar.. Lilla gumman ska sova hos gudmor inatt.. Jag ska iväg och tvätta stolar nere på Ip arenan via fotbollen och sedan föräldramöte via fotbollen.. Så jag är inte hemma före 21 i kväll.. Hjärtat ska skjusa Jenk halva vägen till mamma sin där hon ska få vara och mysa hela Påsken.. Så han är inte hemma förän 20 tiden.. Kom fram att snällast mot Freja var att låta henne sova hos Mia, där hon får röra sej fritt och inte sitta fast i bilbarnstolen flera timmar...


En kopp kaffe och cigg blir det nu..

Av Ulrica - 7 april 2009 19:45

Vad bra att se att du skriver vad du tycker och känner, lite synd att du inte vågar skriva vem du är.. Jo jag har tagit det med personen i fråga men tror nog inte att denna vill att jag ger ut namnet... Ett tips tog det med personen i fråga som först nekade för att sedan radera det inlägget.. För att sedan skriva ett nytt där denna person erkänner...

Hmm ryggdunkar igen, gärna en förklaring där tack skulle sitta fint...


Sedan det jag skriver på slutet varje dag handlar precis om det du gjorde nu, klev fram och skrev vad du känner...


Vissa saker som jag har skrivit om här vet personen om själv vem denna är.. Klart att inte alla kan tycka om alla håller jag klart med om, håller också med om att sanningen kommer fram i slut ändan...

 Hoppas att du nu då vågar kliva fram och skriva vem du är nu när jag satt ut din kommentar.. Och om du känner vissa som skriver på dessa bloggar så antar jag så klart att du inte tror på det jag skriver och inte så konstigt det heller..... Tack för att du i alla fall skrev vad du tycker och känner... Oj glömde att skriva att en av personerna har inte skrivit om mej här, utan gått och pratat... Kappan efter vinden, skulle du kunna vara snäll och skriva  vad jag har gjort då kanske ??? Vore jätte snällt.... Och vad jag vet så har jag inte skrivit om någon idag förutom min familj och slut texten som är till för ALLA och ingen speciell.... Som jag skrev förut hoppas att du nu vågar kliva fram och tala om vem du är nu då.. Och en annan fråga, känner du mej överhuvutaget?? Eller dra du slutsattser bland dina vänner här på bloggen?? Hoppas nu på ett ärligt svar...

Av Ulrica - 7 april 2009 09:44

Borta och faan vad tråkigt, vill ha varmt och skönt nu..


Nu är man tillbaka från en underbart skön promenix.. Har varit och lämnat lilla gumman på dagis..

Resten är på skolan.. Idag blir det att fixa påskgodis och presenter till kidsen.. Tror jag kommer att måla lilla gumman till en påsk kärring =)


Kommer att bli en underbar påsk och påsk vecka, och ETT STORT TACK till MICKE och JEANETTE som låter mej låna lilla gumman några dagar in på deras vecka =) Nu ska jag ta mej en kopp java för att sedna göra mej klar..


HMM VART TOG ALLA ÄRLIGA MÄNNISKOR VÄGEN DÅ????NU HAR NI JU TILLFÄLLE ATT SKRIVA TILL MEJ VAD NI TYCKER OCH TÄNKER... ELLER DET KANSKE INTE PASSAR NÄR MAN FÅR.. *S*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards