Alla inlägg under maj 2007

Av Ulrica - 21 maj 2007 19:25

Jag börjar att känna mej slö i kroppen, halsen har börjat att göra ont nu ikväll + att jag känner mej varm. Vägrar att ta någon temp har inte tid att bli sjuk nu!!! Men med min vanliga otur så blir jag väll det, ska lägga mej och vila i soffan en stund och kolla på Outsiders..

Av Ulrica - 21 maj 2007 17:56

Idag har jag och Freja varit på öppna förskolan roligt att det är samma person som hade det när Pontus och Dennis var små. Efter öppnis så var det att traska hem dammsuga vika och hänga tvätt. Mervi kom hit och drack te med mej. Imorgon ska jag och Mia på stan och kolla efter några kläder att ha på sej på dopet, kanske kolla efter någon sött dress eller klänning till Freja vi får se. På Onsadg blir det heldag med svärmor ska handla och dona till dopet, bli bjuden på middag och sedan träffa prästen för lite genom gång. Har precis ätit middag sååååå tråkigt att äta själv, ena veckan är vi 5st vid bordet och veckan efter är det bara jag. Längtar tills Freja kan börja att äta mat för då får man ju sällskap, stod och kollade på alla goda drycker och mat som jag kan börja att ge henne om några veckor ska bli spännande. Näpp nu ska jag ta och ringa Mia// Hej Svej...

Av Ulrica - 21 maj 2007 08:54

Jo hela familjen var hemma hos Mias mamma och Janne, Micke hjälpte Janne att byta bromsbackar på deras bil. Barnen var ute, spelade tv-spel och dator. När vi kom hem så var det dax för middagen pojkarna gick ut och cyklade och spelade fotboll. På kvällen så gjorde Micke en riktig sommar klippning på Pontus så nu är alla grabbar fräscha i håret =0). Bara ruggugglan kvar att klippa då (jag) =0) Idag ska jag ta och gå på öppnaförskolan med Freja tur att det finns så man kan träffa andra barn och föräldrar, resten av veckan kommer tiden att gå åt med att fixa in för dopet är ju på Lördag. Nä nu ska jag ta och duscha sedan blir det att gå// Tjao...

Av Ulrica - 19 maj 2007 23:23

Har bara lallat på hela dagen och kvällen. Drog ett varv med snabeldarken, behövs ju när man har 2 katter och 3 pojkar som springer ut och in.. Barnen har varit ute hela dagen och kvällen har bara varit in och fyllt på magarna, till middag blev det tonfisksallad och bagett med vitlökssmör... Mia har varit och sällskapat oss idag med, ovanligt va not haha.. Kvällen blev det mys med godis till grabbarna från Viveca och Johnny, chips, ostkrokar och Pontus favvo popcorn, såg filmen: Boog &Elliot -Vilda vänner ska jag vara ärlig så vet jag inte om den var bra eller inte för jag höll på med Freja till och från, men jag tror att barnen tyckte den var bra. Nä nu ska jag ta och göra mej klar för att nanna kudden...

Av Ulrica - 19 maj 2007 13:38

Kort på grabbarna när dom åker på fyrhjulingen som Viveca och Johnny köpte den helgen till dom,TACK snälla Viveca och Johhny ,jag var också tvungen att åka fast den var för liten för mej =0). Ett kort på goa glada Freja med...

Av Ulrica - 19 maj 2007 13:14

Igår var det en ren j*vla skitdag hoppas det blir bättre idag.

Mia kom hit och höll mej sällskap eftersom Micke jobbade, inget dög åt lilla Freja igår heller. Men pojkarna var jätte snälla igår och duktiga.

Tog med mej Pontus på Willys eftersom jag hade lovat han att köpa ballerina kex på vägen dit så gick vi in på djurmaggasinet och köpte ett springhjul och en tunnel till Zlatan. In på Willys och handla lite smått och gått för som vanligt så blev det ju inte bara det man skulle ha =0). Det var riktigt mysigt att få gå iväg med Pontus själv tror han tyckte det var skönt och inte ha med sej några små syskon. Kan inte vara lätt alla gånger att vara äldst på 2 ställen och ha en massa gänlliga småsyskon.. När jag och Pontus kom tillbaka så drack jag och Mia kaffe sedan så kom Mias mamma och lilla syster och hälsade på, med dom hade min gulliga Mia beställt rosor till mej för hon tyckte jag behövde sånna igår (TACK snälla Mia).. På eftermiddagen kom Viveca och Johnny in på besök dom hade varit här i stan och handlat en massa till renoveringen, dom stannade och åt pizza med oss. Dom hade också köpt en stor bytta godis till grabbarna TACK snälla goa Viveca.. På kvällen så poppade vi poppcorn tände ljus och tittade på criminal minds på 5:an. Sedan var det bara för grabbarna att hoppa isäng, hoppas att denna dag kommer att vara bättre för min del för egentligen så var det väll inge fel igår heller bara jag som var trött, less och på ett j*vla pisshumör.. Ja fortsättningen kommer kanske ikväll see yaa..

Av Ulrica - 16 maj 2007 20:45

Ja hela dagen har varit en lat dag och kväll väldigt skönt att ha så vissa dar. Pontus håller på att bli bättre nu febern har gått ner, nu är det bara lilla Freja som jag måste hålla koll på för hon kan få feber av sprutorna. Micke har åkt till jobbet nu så jag ska väll sätta mej och glo på tv:n en stund tror jag. Funderar på att gå till frissan i veckan och klippa nån tuff frisyr men det ska vara lätt att få till, för med 4 barn så har man inte tid att stå framför spegeln halva dan =0). Ja ja jag får se hur jag gör kanske blir för snål med, måste ialla fall köpa mej ett par nya byxor till dopet kan ju inte direkt komma i mysbyxor. Näpp nu har jag inge mer att skriva så bye bye..

Av Ulrica - 16 maj 2007 15:57

Det gamla vanliga vikt och tvättat.. Har bara latat mej med alla barnen idag, vi tog och åt lunch framför tv:n och kollade på filmen förortsungar den var bra.. Pontus sjuk idag med feber och ont i nacken hoppas att det släpper snart. Hade totalt glömt bort att Freja skulle till BVC idag och ta spruter, kom liksom på det kl:13:50 vi skulle vara där 14:30. Bara att göra klar Feja och ge henne mat, vi hann för Micke hade vaknat så det var bara att ta bilen. Hua stackars liten vad ledsen och arg hon blev har faktiskt inte sett henne så förut, nu sover hon av ren utmattning.

Vikt: 4770

Längd: 57

Huvudomfong:38½

Hon hade gått upp 170gr3dagar =0). Nä nu ska jag gå och kolla om Micke vill ha hjälp med middagen idag blir det ugnspannkaka mums..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards