Alla inlägg under april 2007

Av Ulrica - 13 april 2007 23:39

Idag slutade Micke vid 11 tiden, så när han kom hem ringde han till sin stora syster Maria och frågade om hon ville ha främmande. Så vi packade in oss i bilen och åkte dit, fick god lunch (vårrullar, nudlar, gurka och bröd)kaffe och kaka allt var jätte gott TACK Maria. Fick också träffa Gustav och Axel mysiga pojkar. När vi satt i köket och ätit lunchen klart så upptäckte vi att jag kunnde låta som en gris haha, och då kom Gustav med sina undebara idéer om att jag var en gris älg och var blir det om en gris bajsar jo en SKITGRIS haha han är så underbar... Efter att vi varit där några timmar så for vi ner till Mickes mamma och pappa och fick jätte god middag också så vi har haft en helt underbar dag idag, fått träffa underbara människor och fått jätte god lunch och middag.. På kvällen har Mia varit här hon har precis åkte hem så nu ska jag gå och nanna kudden..

Av Ulrica - 12 april 2007 22:24

På förmiddagen så har vi varit på sjukhuset och tagit prover, farmor skjutsade oss.. När vi kom hem så var Freja så trött och slut av allt stickande så jag la henne i vagnen och gick ut i 2 timmar, då sov hon gått.. Lilla tjejen väger nu 3735gram så hon börjar bli tung.. Blev både besviken och glad i dag när vi fick veta prov svaren, glad för att salterna var bra + andra njurvärden, besviken för att hennes krea värde hade höjds till 73 från 61:en. Vet att det är normalt att det kan höjas när man har problem med njurarana men jag har blivit så bortskämd med att det har sänkts varje gång, sedan blev jag besviken för att hennes blodvärde hade sjunkit mera så nu har hon 81 i blodvärde. Men det ska vi få till med järn medicinen lilla tjejen och jag, nu ska ´jag ta och duscha Micke har skjutsat hem Mia, Janne har varit här på besök idag med roligt.. Nä nu säger jag god natt sov gott // Ullis...

Av Ulrica - 11 april 2007 17:07

Jo jag har vikt tvätt kört 2 maskiner och hängt dom, torkat golven och varit på ett möte. Ska väl snart stoppa något i magen kanske är inte så speciellt hungrig men äta bör man annars dör man... I morgon så är det dax för lill tjejen att ta prover igen, förra veckans prover var: Krea (njurprovet) var på 61 så det hade gått ner 31 på 1 vecka heja Freja.. Lite dåligt blodvärde så lilla tjejen har fått börja dricka järndroppar. Njurläkarna på Karolinska var över förväntan jätte glada över hennes prov svar... Får se vad dom säger när vi ska ner dit den 3 Maj och kolla hur stor skada hon har på sina njurar bara att hålla tummarna.. Nä nu ska jag gå och fixa lite kanske skriver mera sedan...

Av Ulrica - 10 april 2007 23:23

Har haft så mycket att göra så jag har inte hunnit skriva. Nu i påsk så har vi varit uppe hos Viveka och Johnny och ätit gått, sedan därifrån ner till Mickes mamma och pappa och ätit go mat och träffat alla. Idag har jag inte gjort så mycket mest tvättat eftersom att barnen åkte fyrhjuling i går så var kläderna som lerhögar =0). På kvällen efter att grabbarna hade åkt så hälsade jag på en gammal granne så jag har precis kommit hem.. Ska lägga ut ett kort å Freja där hon har på sej Vivekas kläning som är 55år gammal hon är så söt i den...

Av Ulrica - 3 april 2007 22:48

Grabbarna kom hem åt mellan målköpa buren till hamsternBörja med middagenGrabbarna gick ut och åkte cykelFörbereda för morgondagenSå var denna dag slut...Natti natti alla bloggare// Ullis.

Av Ulrica - 3 april 2007 13:51

Idag har jag och Freja tagit oss en promenad med Mervi. Lilla tjejen sov bra inatt, åt kl:2 sedan sov hon till kl:8:30 så hon skämmer bort mamma och pappa.. Ställde ut henne på balkongen när vi kom tillbaka så hon fick fortsätta att sova och jag passade på att vika och hänga tvätt. Sedan fick vi besök av Ullis ooch Janne drack kaffe och babblade lite dynga...Nu kommer snart alla barn hem på eftermiddagen så ska vi ner på djuraffären och köpa en hamsterbur till Pontus nya hamster som bara är 4veckor. Nu ska jag ta och fixa fram lite mellan mål till grabbarna. Ja så här har min dag sett ut hitills// Ullis..

ADR

Av Ulrica - 2 april 2007 18:29

ADRJa så har man börjat med ett tråkigt men behövligt avsnitt ang. lastbilskortet ADR farligt gods på väg...det har väl gått bra det också.....Pojkarna är nu ute och åker sparkcykel och cykel, snart dags för dom att komma in och äta kvällis och gå lägga sig:) gonatt.....

Av Ulrica - 2 april 2007 18:24

HögdaI helgen har det varit lite dåligt med bloggskrivandet för att vi varit uppe i högda och vilat upp och låter kanske konstigt...men kommit bort en stund.Helgen avlöpte i en väldigt lugn och skön stil, med avslutning att jag följde med Johnny ner till älven och kollade gäddkrokarna han har utsatt där och sen åkte vi iväg för å pimpla lite...men det blåste så förbenat mycket så det blev en ultra rapid sväng:) kan ju vara så ibland.Söndag eftermiddag åkte vi till Långsjön och intog en superb middag, älgkött och potatisgratäng mmmmmmmm kan man bara säga...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards