Alla inlägg under januari 2007

Av Ulrica - 9 januari 2007 22:06

Idag har jag städat hela dagen, började efter att alla barn hade åkt/gått till skola/dagis. Så nu är alla julsaker borta + att det är nystädat, mmm älskar doften av nystädat.. Mia har varit här idag också hon har precis åkt hem Micke skjutsade henne eftersom hennes bil inte vill starta. Sedan har det varit det gammla vanliga med diskmaskin, tvättmaskin osv.. Ibland när jag sitter här och skriver vad jag har gjort under dagen så känner jag mej som den gråaste och tråkigaste människan i denna stad, men mitt liv är inte lika tråkigt som det kanske ser ut här på bloggen. Inte så lätt att hitta på saker när man inte har ork heller och fötterna känns som stora heffaklumpar som bara värker, fick ställa mej på balkongen idag barfota kändes som att mina fötter skulle brinna upp... Ä skit samma =0) man kan ju inte vara snygg jämt haha. Nu ska jag gå och nanna kudden för i morgon bitti ska jag upp och väcka 3 underbara pojkar..Nassi nassi där ute i stora vida världen..

Av Ulrica - 8 januari 2007 12:37

Igår hade vi fullt upp här hemma. Har möblerat om i vårat sovrum så att vi skulle få plats med lilla pyrets säng. Ringde till Mia och lockade hit henne på middag, Micke fick då också hjälp att bära upp och ner saker i källaren. Efter middagen då ringde jag hit en kompis och hennes två barn på fika, sedan var det att proppa i sej lite kvällsfika i sängen framför en film =0). I morse ringde dom från Dennis skola och sa att han hade spyt, så det var bara för han att komma hem. Nu sitter han och spelar på X-boxet, han har också ätit mackor och druckit nyponsoppa och inte har han spytt mera heller. Tror bara att han är trött satt och åkte ganska långt i går dom har ju varit hos Metas mamma och pappa över julen som bor i Vemdalen. Idag har jag tvättat upp en hög med småkläder länge sedan som man tvättade så smått *L*, har börjat att förbereda lite så man ser vad som behövs inhandlas. Nä nu ska jag gå och gosa med Dennis innan resten av skocken kommer hem, see yaa...

Av Ulrica - 6 januari 2007 15:40

Blev inga sockar till lilla pyter idag för affärerna hade stängt, åkte en sväng till coop för dom hade en massa rea. Men man är ju ofta försent ute så allt var nästan utplockat på klädsidan för barn. Så vi tog bussen hem jag och Mervi, har suttit hemma hos henne och fikat(min stora hobby just nu =0. Nu ska jag och Micke åka till Pontus och Dennis pappas hus och mata djuren sedan blir det till att laga till någon middag.. Ha det så gött så länge..

Av Ulrica - 5 januari 2007 22:06

Idag har det blivit lite städa här hemma, har möblerat om i Dennis och Victors rum.. Sedan bar det av till affären och handla lite, sedan till en kompis till mej och Micke. Hon behövde få lite hjälp med datorn och det är ju Mickes område, själv fikade jag och busade med hennes ena son som är 2år.Det var också en liten bäbis där som är 8 månader fast egentligen skulle hann bara varit 4 månader han födddes i vecka 24.. Så söt och liten han var stackars liten vill inte äta med flaska än så han sondmatas.. När Micke och jag är på väg hem så ringer min kompis och berättar att hennes son står i hallen med bar stjärt jacka, keps och storebrors skor, han ska hämta tillbaka sin Ulrica hade han sagt =0) gullunge.. I morgon ska jag ner på stan och köpa lite små sockar till pyrets fötter så dom inte blir kalla.. Ha det så gött så länge...

Av Ulrica - 4 januari 2007 23:58

Idag har jag inte gjort så mycket, vaknade i morse med en härlig nackspärr.. Åkte hem till Mias mamma så hon fick masera lite sedan har man gått med halsduken på hela dagen,Micke och Mia har tyckt att det varit roligt tur att man kan roa nån =0)I morgon tänkte jag ta mig i kragen och börja städa bort julen, sedan ska jag göra om på Dennis och Victors rum, har fått två fina bokhyller dit in av min styvmamma. Ska passa på att rensa bort trasig leksaker innan dom kommer hem, sedan funderar jag på att tvätta upp lite bäbiskläder,har varit ner i källaren och hitta lite efter Pontus och Dennis som lilla pyret ska ha.. Nu ska jag gå och ge våran hamster mat sedan blir det att krypa ner i sängen, natti natti...

Av Ulrica - 3 januari 2007 23:10

Hua idag ringde Meta(pojkarnas pappas fru) och berättade för mej att Dennis höll på att drunkna i en bäck igår, jag kände hur hjärtat slog dubbel slag och hur tårarna brände bakom ögonlocken..Ibland eller allt för ofta så tar man saker förgivet det man inte tänker på att det bara behöver ta någon sekund så är allt förändrat.. Fick prata med Dennis i telefonen idag och han och jag bestämde att vi ska ha kram och pusskalas när han och Pontus kommer hem!Dom har varit borta sedan den 22/12 mitt hjärta skriker efterdom.. Idag har jag varit med Mia hos hennes mamma medans Micke försökte laga Mias bil, men det gick inge bra idag heller verkar som om den behöver nytt batteri också. Stackars Mia hon har en himmla otur med bilar.. Nu ska jag gå och sussa kanske man kan få sova hela natten..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards