Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Oki då kör vi på då =)

Av Ulrica - 22 februari 2009 09:21

.Jag har blivit utmanad av: Carro..


 Man ska skriva ner 5 äckliga/dåliga maträtter, och sedan skicka dom vidare till 5 andra bloggare för att se om dom vill/vågar äta det jag skrivit ner.Vidare skall man se om man vågar/vill äta nåt från utmanarens lista.

Carro har listat dessa 5 urk saker..


1. Blodpudding, Usch å Fy den som kommit på denna maträtt borde straffas!!! Hur kan man komma på idén att göra pudding av blod?? Hallååååå!!!!! Stackars svenska barn som blir itvingad denna rätt på skola och dagis!!! tyvärr så älskar min dotter denna snuskrätt så jag blir tvingad mellan varven att göra iordning eländet ;(

2. Blodbröd, blod har man i kroppen inte på tallriken, lika sjukt där att ens komma på tanken uuuuurrrrkkk

3. Älgtunga, min morfar skrämde ihjäl mig med en sådan när jag var liten... Sen så ser den för vidrig ut för att ätas!!!

4. Sniglar, skulle aldrig ens kunna prova!! Känns slemmigt i munnen bara jag tänker på dom

5. Levergrytor!!! Fyyyyyyyyyy!!! Bara lukten har fått mig att aldrig ens provsmaka! Stackars svenska barn som blir itvingad även denna rätt på skola och dagis!!!

Oki Blodpudding bara älskar vi vissa här hemma.. Nice att steka och sedan puttra på i lite grädde (Knäpp yes har inte sagt något annat)

Mmm mumma igen blodbröd, vitsås och bacon.. Men tyvär bara jag som äter det så blir typ aldrig =(

Älgtunga!!! Nä fy faan hua att ens komma på tanken att äta det urk!!

Sniglar har aldrig provat och kommer aldrig att göra heller, slämmiga äckliga saker.. Levergryta.. Håller med Carro helt på den planen, bara lukten får en att tappa lusten att ens smaka...


Då ska jag köra på då:


1. Surströmming.. Men hallo bara Ordet sur fisk Bläää och lukten!!!!!


2.Siller av alla dess slag usch tycker bara inte om, men mina barn älskar det.


3.Bläckfisk ALDRIG mera provat 1 gång och det räckte!!!!


4.Kalkon mee not like,vet inte men tycker inte om smaken...


5.Saltfläsk Fy faan bara en massa äckligt sladdrigt fett med salt!!!!


Oki inte lätt att komma på när vissa maträtter redan var tagna =)


Jag utmanar:


Mia:Får se vad hon kommer på =)


Mickan: Intressant att veta för hon är lika kräsen som mej =D


AC: Se om vi är miljöskadade av våran uppväxtstad =D


Anna: Hon kan inte tycka något är äckligt.. Gör ju bästa stuvade mackisar enligt Dennis =)


Blondizh: Hopp om att hon kan lära Freja att äta mer udda saker =)

 
 
Caroline

Caroline

22 februari 2009 14:01

Hahaha nu vet jag vart jag ska skicka jentan när hon blir sugen på blodpudding oxå kan ju du skicka ner dina så äter vi sill =O)
Jag bara älskar sill i alla former.... Mmmmmm nu blev jag ju hungrig haha

http://rarron.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica - 9 april 2010 18:02

blogg torka =/ Visst händer det en massa saker som jag skulle kunna dela med mig =) Men innan jag satt mig här och börjat skriva så har jag glömt hälften   ... Påsken tillbringade vi i skogen... Myyyyys en massa mys och god mat..... Fattades någ...

Av Ulrica - 29 mars 2010 22:06

som Pontus brukar säga ;) Vet inte vad jag ska skriva om här, om jag ska vara ärlig... Total blogg torka.. Dagarna rullar på med en himla fart, varannan vecka har börjat igen.. Skönt men ändå inte ego ego jag lalala :)   Har börja införskaffa vår...

Av Ulrica - 2 februari 2010 07:15

Men orkar inte dela med mej av det, och besparar er att bli irriterad =) Grabbsen hade Fotbolls Cup i helgen.. Jeiiii Giffarna 97 fick både guld och silver  STOLT mamma =) Giff 99 åkte ur i semin men bra gjort ändå killar =)... Lilla Jenk har varit m...

Av Ulrica - 7 januari 2010 20:51

Dax att uppdatera en snabbsväng kanske  .. Idag har jag, Mia och lilla gumman gjort oss en tripp till Härnösand... Hälsade på en kompis till mej där som jag inte träffat på flera år.. In tog oss lunch på Big boy mumms   .. Lilla gumman fick en fin le...

Av Ulrica - 17 december 2009 06:49

inte gnälla vara glad och nöjd, men nu gnäller jag över att f**** vad kallt det är ute..   Men kanske om vi alla har tur så blir det en vit jul   bara hålla tummarna att snön stannar kvar..  Jaha vad händer mer i mitt intressanta liva då???? Har ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards