Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Babbli blaaa

Av Ulrica - 1 april 2008 09:49

Ojoj nu var det bra länge sedan jag skrev, har inte haft tid eller ork.

Mycket har hänt men jag orkar inte sitta och babbla om det här, inget som vi vill dela med till alla heller...

Pontus och Dennis har varit i Hedeviken med Gun-Inger och Albin.. Åkt skoter, pimplat och bara haft det mysigt. Så på Torsdagen åkte dom och kom hem på Söndag kväll.

Lördagen sov jag och Freja med Mia hos hennes moster, Mia var kattvakt.

Söndag kväll blev det en tråkig upptäckt här hemma, Pontus älskade hamster Zlatan hade dött.. Stackars Pontus blev så ledsen, men vi knäppte kort på han och ska begrava honom.


Dagen igår rullade på med skola osv, när grabbarna kommer hem berättar dom att dom ville gå och titta på Giffarna så bara att göra middag och fixa iväg dom... Så igår kväll kom dom i säng rätt sent, men ikväll ska dom sova i tid.

Lilla Freja är sjuk igen hostar tills hon spyr och har feber. Men peppar peppar ta i trä så får hon sova på nätterna.. Sedan att lilla gumman verkar vara som sin farmor och gärna slår upp sina blå vid 5 tiden på morgonen hör ju inte till saken =).

Oj höll på att glömma att skriva att jag hade en halvdag med svärmor i veckan och gud vad mysigt det var.. Hon hade köpt en sån söt bikini till lilla Freja blir värsta bruden till sommaren. Sedan så fyndade farmor ett par pop shorts till Freja rosa och jätte fina.. TACK SNÄLLA för en mysig dag... 

När vi var på pop så frågade jag vad en vindoverall kostade jo hela 700kr. Men sa tjejen vänta så ska du få se vad vi har på rea. Då visar hon mej en bävernylonsoverall som är 2 overaller i 1.. Vattentät upp till midjan+ att man fick köra den både i torkskåp och torktummlaren... Jo man tog ut lurvtyget så blev det en vindoverall bara att sätta tillbaka så var det en vinteroverall igen... Shit tänkte jag vad är priset på denna smaskiga overall?? Jo den hade kostat 995 men dom hade satt ner den till 495 ´men jag fick den för 395kr, väldigt trevlig tjej som jobbade där =)

Så hem och ringa och fråga Ulf om han ville eller kunde bidra med den och det gjorde han, TACK SNÄLLA ULF... Så nu har vi en behändig och bra overall till dagis åt lilla gumman, tror också att personalen kommer att tycka om den..

På Lördagen så var mamma och Ulf här på besök, mycket trevligt =)

Nä nu har jag babblat en massa så hej svej..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrica - 9 april 2010 18:02

blogg torka =/ Visst händer det en massa saker som jag skulle kunna dela med mig =) Men innan jag satt mig här och börjat skriva så har jag glömt hälften   ... Påsken tillbringade vi i skogen... Myyyyys en massa mys och god mat..... Fattades någ...

Av Ulrica - 29 mars 2010 22:06

som Pontus brukar säga ;) Vet inte vad jag ska skriva om här, om jag ska vara ärlig... Total blogg torka.. Dagarna rullar på med en himla fart, varannan vecka har börjat igen.. Skönt men ändå inte ego ego jag lalala :)   Har börja införskaffa vår...

Av Ulrica - 2 februari 2010 07:15

Men orkar inte dela med mej av det, och besparar er att bli irriterad =) Grabbsen hade Fotbolls Cup i helgen.. Jeiiii Giffarna 97 fick både guld och silver  STOLT mamma =) Giff 99 åkte ur i semin men bra gjort ändå killar =)... Lilla Jenk har varit m...

Av Ulrica - 7 januari 2010 20:51

Dax att uppdatera en snabbsväng kanske  .. Idag har jag, Mia och lilla gumman gjort oss en tripp till Härnösand... Hälsade på en kompis till mej där som jag inte träffat på flera år.. In tog oss lunch på Big boy mumms   .. Lilla gumman fick en fin le...

Av Ulrica - 17 december 2009 06:49

inte gnälla vara glad och nöjd, men nu gnäller jag över att f**** vad kallt det är ute..   Men kanske om vi alla har tur så blir det en vit jul   bara hålla tummarna att snön stannar kvar..  Jaha vad händer mer i mitt intressanta liva då???? Har ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards