Alla inlägg under september 2008

Av Ulrica - 12 september 2008 22:11

Idag har jag varit på begravning, fattar ännu inte att han är borta!!!


Att man kan ha så mycket tårar i kroppen fattar jag inte heller =(

Ja hela dagen har varit piss, började i morse... Har fått infektion i kinden och halsen så dom ville lägga in mej med dropp.. Sa att jag inte hade tid för jag skulle på begravning, så fick 2 olika mediciner som jag ska äta i 7dagar.. Minsta lilla tecken på att jag börjar må dåligt så måste jag upp på sjukhuset och läggas in med dropp =(..


Men TACK snälla underbara MERVI och MIA för all hjälp idag, utan er hade jag inte orkat med denna dag...

Och Vivica TACK för en helt underbart mysig dag igår.. Och tack för allt fint till barnen puss....



BVC

Av Ulrica - 9 september 2008 20:09

Var jag med lilla gumman på igår och vägde, mätte m.m

Hela 8740gr och 80½cm lång var hon.. Hade vuxit 6cm sedan förra gången..

Spruta mot mässling osv fick hon också, men inte ett pip sa hon =)


Idag har jag haft sällskap av goa Ninna, vi har druckit kaffe och bara varit.. Snälla underbara Ninna hade med sej ett par jätte fina hem stickade sockar och vantar till Freja =)

Ja då har man snart fixat klart lilla gummans vinterkläder då, skönt bara lite små saker kvar..

Bara att börja med dom andra barnen sedan då..

Freja och jag tog oss em promenix ner ner på Willys och handlade lite små saker.. När vi kom hem så hade hjärtat mitt kommit hem  och börjat med maten..... Jätte god spagetti och köttfärssås, tack hjärtat mitt..


Nu ligger nästan alla bara Pontus kvar, ikväll blir det tidig kväll känner jag..


Nu ska jag packa klart det sista till grabbarna som har Pettersviks dagen imorgon med skolan....






                       En Puss Till Alla Som Är Värd Den....


Av Ulrica - 8 september 2008 09:33

Ja då är det Måndag igen då.. ÅÅåå idag kommer Freja och Jennifer hem =) Pontus och Dennis kom hem igår kväll...


Fyy nu fick jag ont imagen också, hatar ovisshet och det har man fått gått och haft ett tag nu..Ni som umgås med mej vet vad det handlar om, ni andra får undra utan att veta...


Nu på morgonen så har jag bäddat rent i Pontus och Dennis sängar, dom andra sängarna tog jag här om dagen.. Har även vikt och plockat undan lite tvätt... Kört igång en ny maskin tvätt och nu sitter jag här och slöar..


Usch på Fredag är det dax för begravning på min underbara vän, kan fortfarande inte fatta att han är borta =(.. Mia ska vara snäll och ta hand om barnen åt mej den dagen (Tack gumman)... Tur är väl också att Per jobbar hemma den här veckan ....


Nu ska jag ta och göra lite mer nytta kanske..





                  En Puss Till Alla Som Är Värd Den.... 



Av Ulrica - 7 september 2008 19:52

Men den kan ju inte bli bra alla gånger heller... Innan vi gick ut så hade vi det nice här hemma, kommer kanske lite kort sedan...

Tack underbara gumman för att jag fick det ansvaret du frågade mej om igår, kommer att göra mitt bästa =)


På natten så mötte vi upp Per ochg Andreas på max och lite mat och sedan bar det hemöver...

Jag är lyckat lottad som har fått Per på kroken.. Han ser jävligt bra ut,har bra klädsmak och ja han har allt man ska ha..


Olala i morgon är alla barnen hemma igen, gud så skönt... Pontus och Dennis kommer om ett tag.. Jennifer och Freja i morgon... Pusskalas blir det här i morgon för gud vad jag saknar alla barnen...


Nä nu ska jag krypa upp berdvid hjärtat mitt och bara njuta av hans närhet..




                            En Puss Till Alla Som Är Värd Den....

Av Ulrica - 6 september 2008 00:22

Vi var där i många th och letade kläder.. Mia hittade en skitsnygg kort ärmad tröja + att hon fyndade en Puma munkjacka för billig peng =)


Men innan jag for iväg med Mia så var jag med Samuel och Mervi och handlade, lika trevligt som vanligt gumman min =)


Ulrika och Janne ramlade in på kaffe/te också lika trevligt som alltid =)

Mia kom hit efter skolan så vi surrade och drack kaffe.. Fick lift av Ullis och Janne ut till Birsta när dom var klar med sitt...


Vi var och åt en lyxmiddag på donald ( Tack snälla Mia för maten)..

Ja dagen har varit lyckad förutom att Mia inte hittade allt hon skulle ha, men själv hittade jag en massa fast jag inte skulle ha... Och inte köpte jag något heller ( duktiga jag ).


Gick en sväng på bolaget och inhadlade tills i morgon kväll när det blir utgång.. Underbara hjärtat mitt kom och hämtade Mia och mej, Tack hjärtat mitt ( puss)..


Vi åkte till Andreas och Malin och drack kaffe, där fick jag en påse med kläder av Malin =) Tackar för den och kaffet..

Ikväll fick jag redan på något så pissigt så jag kan inte med ord beskriva, det enda ordet jag kan komma på är FÖRBANNAD.....

Nä nu ska jag göra mej klar för sängen, ska krypa ihop i hjärtats underbart trygga famn..


TACK snälla Mia för en helt underbar dag ( Kram)





               En Puss Till Alla Som Är Värd Den....

Av Ulrica - 5 september 2008 08:50

Nu har jag varit med Jennifer till skolan, gud så mysig hon är =)

Såg Victor cykla till skolan i morse, herr gud vad stor han har blivit..


I går kväll fick jag mej en överraskning, mitt hjärta kom hem =)

Idag blir det att dammsuga och plocka lite nu på förmiddagen.. När Mia har slutat idag så ska vi åka till Birsta och kika lite..

I morgon kväll blir det utgång, var ju ett tag sedan.. Ska bli riktigt roligt känner jag, ska ju gå ut med ett par underbara personer (ni vet vilka ni är *L*)..

Ja men lilla underbara vännen min, har inte glömt bort dej.. Hoppas vi kan umgås nästa vecka och ha en underbar dag du och jag...

I helgen så är jag och hjärtat helt barnfria inte så ofta.. Men man har ju inte skaffat barn för att vara fri dom.. Olala snart är det Måndag och då är alla barn hemma =) Mammas lilla prinsessa gud så jag saknar dej, har några jätte fina saker till dej här hemma... Har blivit helt tokig i 70tals retro kläder till lilla gumman.. Mycket brunt, orange och vitt.. Även p.o.p landskapskläder är jag tokig i!!!!


Nä nu ska jag ta och slå en pling till min go gumma och sedan dra en vals med dammsugaren =)



                                   En Puss Till Alla Som Är Värd Den....


Av Ulrica - 4 september 2008 20:25

Ja vad har hänt idag då tro? Var och lämnade Jennifer på skolan, hem och plocka lite.

Mia kom så vi donade på och letade ett papper som vi inte hittade =(.. Iväg och hämta Jennifer också tog vi oss en promenix hem... Stannade i Korsta och pratade med en gammal granne..

Hem och fixa maten och sedan plocka undan..


Fick besök på kvällen av Dennis, Tobbe och Hampus, Pontus var på träning..

Alla har precis åkt och Jennifer ligger nybadad och tittar på film..


Saknar Freja så det gör ont i mej, men snart är det äntligen Måndag igen =)


Hm ja vad ska man skrivar mer då tro?? Jo hade en UNDERBART trevlig dag i går, TACK så mycket du vet vem du är =)


Saknar hjärtat mitt fast han bara har varit borta någon dag, får se om han kommer hem i kväll eller i morgon...



             En Puss Till Alla Som Är Värd Den........


Av Ulrica - 2 september 2008 10:24

Vet att du inte behöver lida mer nu..Vet att du har det bra.. Jag vet även att vi ALDRIG mer kommer att ses!!! Min ständiga fråga är VAFÖR??? Kommer aldrig att glömma dej.. Kommer nog inte förstå att du är borta förän jag har varit på din begravning...


Saknaden är stor, du har lämnat ett tomrum hos mej,VARFÖR??


I mitt minne du lever och alltid finns kvar

I mitt minne jag ser dej precis som du var...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards