Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Ulrica - 1 juni 2009 11:04

Nu har vi fått kallelse ner till Karolinska med Freja igen för undersökning..

 HATAR/ÄLSKAR det stället... Ja låter kluvet när jag skriver att jag både hatar och älskar stället... Älskar det för att dom räddade min älskade prinsessa, hatar ja för att jag får så ont i magen när vi är där!!! Slappnar inte av förän vi är på väg hem igen... Rädd att dom ska hitta något så vi blir kvar!!!! 


Det dom ska gör på Freja är att kolla vad hon har för njurfunktion..

Går till så här: Bedövningssalva Emla på armvecken och händer..

Plaskanyl,Pvk i armvecket eller handen.. Där efter injektion i Pvk av ett läkemedel som heter Omnipaque.Det är ett röntgenkontrastmedel och fungerar som en markör i ditt blod.. När det har gått 3-5 timmar efter injektionen,tar vi igen ett blodprov, ett var 20:e minut. Det blir sammanlagt 4 blodprover och när det är tagna så är undersökningen klar.. Och där i mellan ska vi träffa läkaren för att prata... Så kommer det att se ut för lilla gumman.. Nu ska jag ta och röka 50 cigg och lugna nerverna lite..



Ovido - Quiz & Flashcards